Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[mp3 hdd speler auto] ervaringen met de dmp3 van Dension?

Pagina: 1
Acties:

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:39

Magic666

No one's neighbour!

Topicstarter
Zoekende naar alternatieven voor de dure HDD based spelers van Sony en Pioneer, kwam ik op de bekende NEO35.

Na wat meer zoekwerk blijkt er een nieuwere speler te zijn; de Dension DMP3:
Dension DMP3

Iemand van jullie ervaring met deze speler?

Verwijderd

Het doet er na 5 maanden misschien niet zo veel meer toe maar ik heb net een week ervaring met de DMP3 :*). Aangezien ik geen zin had om te knoeien met de losse lcd controller en de fm modulator (mijn oude auto radio had geen line-in) heb ik hem compleet gekocht met de Dension DH-202 headunit. Dit is ongeveer 75,- duurder maar dat is het aansluit gemak wel waard (nu maar 1 kabel van de headunit naar de dmp3 in de kofferbak).
Om er zeker van te zijn ik genoeg muziek kan meenemen heb ik er meteen een 160Gb harddisk in gezet (5400rpm; heb wel een dag gereden met een 7200rpm die wat warmer werd maar het prima heeft overleefd).

De besturing van het geheel is ook prima :) Je kan natuurlijk door de folders bladeren en muziek direct starten of in de playlist zetten (per nummer of hele folder). Het prettigste voor onderweg is de MyRadio functie. Je kan dan b.v. naar muziek stijl mappen selecteren inclusief de verhouding waarin de nummers voorbij komen. Als je tijdens het random spelen dan een leuk nummer hoort kan je heel simpel het hele album in de queue invoegen. Na het album gaat hij dan weer gewoon random door :)

Verwijderd

Wat kost zon ding nu dan? Heb zelf nl. een Xclef 500 is ook heel leuk maar dan heb je wel line in nodig (hebb ik in me ene autoradio wel maar in de ander niet.
En dat ding ligt altijd los in de auto dan....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 13:19:
Wat kost zon ding nu dan? Heb zelf nl. een Xclef 500 is ook heel leuk maar dan heb je wel line in nodig (hebb ik in me ene autoradio wel maar in de ander niet.
En dat ding ligt altijd los in de auto dan....
Een kale DMP3 kost 349,-. De DH-202 kost inclusief slede voor in de kofferbak en kabel 275,- (zou ik even moeten nakijken). De combinatie is misschien niet de goedkoopste oplossing maar makkelijk is het wel (je hebt zo tenminste geen last van storing wat bij een fm modulator volgens mij niet zo zeker is).

Het stand alone gebruik van de DMP3 is trouwens wel te verwaarlozen in vergelijk met je Xclef. Het kan wel maar de DMP3 heeft wel een stopcontact nodig. Verder weegt hij met harddisk bijna een kilo (997 gram) dus mobiel is het ook niet echt. Voor in de auto echter perfect :*)

• lazyed
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
kan iemand ook even omschrijven hoe je een nummer markeerd tijdens het afspelen van muziek in shuffle mode? deleten in de auto schijnt niet mogelijk te zijn. alleen als je de player aangesloten hebt op je PC.

dwz tijdens het afspelen een bepaalde knop ingedrukt houden, de song wordt gemarkeerd en speelt ie dan verder in shuffle of springtie automatisch door naar het volgende nummer?

[ Voor 4% gewijzigd door lazyed op 23-01-2005 09:23 ]