Toon posts:

[Exch. 2000] Attachments laten Exch. crashen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een server draaien met Windows 2000 Server en Exchange Server 2000. Als ik nu via de webmail een e-mail wil gaan versturen met attachment, gaat de server op z'n klep als ik de attachment naar de server verstuur.

Alle exchange pagina's geven dan "500 Internal server error". Na een aantal minuten doet hij het weer.

E-mailen met attachment is nu nogal lastig.

Iemand enig idee?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat zijn de foutmeldingen die je in je eventlog terugvindt ?Wat heb je hiermee op Technet en Google gevonden ?

Welke services crashen ? Heb je in je policy het versturen van attachments wel correct geconfigureerd ?

Heb je de laatste patches voor Exchange ? Service packs enzo ?

Beetje meer vooronderzoek zou wel fijn zijn ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

-> Software Algemeen

En inderdaad, wat meer info zal wonderen doen :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het effe nagecheckt.

Voor Exchange server 2000 heb ik SP3 én de laatste nieuwe cumulatieve patches geïnstalleerd.

Ik heb in de System Manager van Exchange géén limit ingesteld. Dus, in de System Manager, Servers, Servernaam, Protocols, SMTP, properties van Default SMTP virtual server, Messages staan zowel "Limit message size" als "Limit session size" uit (geen vinkjes).

In de event log is helemaal nergens een foutmelding van Exchange terug te vinden die betrekking heeft op het probleem.

-------------------------

Misschien is het fout om te zeggen dat Exchange crasht.

De situatie is als volgt:

Ik stel een nieuwe e-mail op.
(Ik typ het e-mailadres in en de tekst van het bericht.)
Ik klik op de peeperklip om een attachment aan mijn mail te hangen.
Ik klik op browse om een attachment te zoeken.
Ik klik op "open" om de attachment te kiezen.
Ik klik op "attach" om de attachment te "verzenden" naar Exchange server.

En op dat moment gaat het fout.

Een kleine attachment werkt wel. Als ik dan op "attach" klik, gaat upload hij het bestand naar de Exchange server en doet hij een refresh van de attachment-pagina, waarin ik dan zie dat het bestand is geattachd.

Bij een groot attachment (een exacte size durf ik niet te noemen, >1MB gaat vrijwel altijd fout) doet hij heel lang over de refresh en uiteindelijk komt hij op een timeout uit. Ik kreeg dan telkens een 500 - Internal server error. Sinds de cumulatieve patch voor Exchange server geeft hij geen 500 - Internal server error meer maar "page not found". Anyway, hij kan Exchange niet meer bereiken.

Als ik de attachment-pagina probeer te refreshen geeft ie ook niet thuis.

Als ik een minuut of langer wacht, en ik log opnieuw op Exchange in, reageert hij wel gewoon.

Echt crashen doet ie dus niet maar op één of andere manier verslikt ie zich in attachments.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als veel gebruikers dit tegelijkertijd doen zou dit de oorzaak kunnen zijn. Heb je de performance van de server al een beetje gemonitord terwijl dit gebeurt ? Misschien is er hardwarematig iets aan de hand. Maar ik kan het ook mis hebben :)

De store comprimeren/defragmenteren al gedaan ? Overbodige oude mailboxen verwijderen etc. ?

edit :
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 01:44:
Klinkt meer als een IIS probleem.

Werkt het met Outlook wel?
8)7 dom van me :+

[ Voor 24% gewijzigd door sanfranjake op 13-01-2004 01:53 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Klinkt meer als een IIS probleem.

Werkt het met Outlook wel?

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee of het met Outlook werkt. Ik gebruik alleen de Web Access.
Pagina: 1