veel, snel of goedkoop geheugen?

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• guido dieteren
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-05-2025
Hallo,

ik heb een Asus A7N8X Deluxe moederbord aangeschaft en uiteraard heb ik daar geheugen bij nodig.
Maar wat is nu verstandig:

- snel geheugen:
Een Dual Channel Kit setje: 2 reepjes 256 mb DDRRAM400 PC3200 geheugen,
totaal 512 mb zeer snel geheugen
kosten zo'n 100 euro.

- veel geheugen:
2 reepjes 512 mb DRRAM400 PC3200, eenvoudig merk
totaal 1024 mb niet zo snel geheugen
kosten zo'n 120 euro.

- goedkoop geheugen
2 reepjes 256 mb DRRAM400 PC3200, eenvoudig merk
totaal 512 mb niet zo snel geheugen
kosten zo'n 65 euro.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Ligt eraan wat je er mee wilt doen, als je dual channel wilt draaien dan zou ik niet al te goedkoop geheugen nemen en anders in iig een paar van hetzelfde merk met hetzelfde merk chippies ;)

De vraag is natuurlijk wat je er mee wilt doen, als je gewoon alles standaard wilt draaien kan je met niet al te duur geheugen af. Echter als je later misschien wilt gaan overclocken is duurder geheugen beter. Duurder geheugen betekent meestal dat je er strakkere timings mee kunt draaien en dat is weer wat sneller.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik zou voor het snelle geheugen gaan, maar hangt het gewoon niet af van wat JIJ met je PC doet? Als je veel foto's bewerkt, of video, is méér geheugen in dit geval beter dan sneller.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is vrij simpel: wil je overclocken? Neem snel geheugen. Heb je veel geheugen nodig? Neem veel geheugen. Heb je weinig geld? Neem goedkoop geheugen 8)7

Kijk verder ook eens in de FAQ van dit subforum onder het gedeelte "Geheugen". Daarin kun je ook informatie en tips vinden omtrent geheugen B)

/overbodig

Dit topic is gesloten.