Toon posts:

Netwerk werkt niet correct

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik post dit even onder de naam van PCR

Ik heb een probleem met mijn netwerk en kon dit niet oplossen met FAQ's handleidingen, search e.d.

Het zit zo:

Ik heb een router van Sweex(goedkoopste, waarmee ik internet kan delen).
Boven heb ik een laptop met WinXP pro
Middenverdieping een 133mhz met Wing95
Beneden een 900mhz WinXP pro

Ip adressen zijn aangewezen door de router, internetten kan op alle pc's

Maar zodra ik van boven naar beneden of andersom het volledige netwerk wil inkomen gaat de computer zoeken en zegt dat ik geen toegang heb tot het netwerk(ben administrator) of dat hij het netwerkpad niet kan vinden.

De stations hebben allen een unieke naam, zitten allen in de werkgroup "WORKGROUP" en hebben ook allen een apart IP.

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Kun je niet intern op je netwerk?

Kun je onderling pingen naar elkaar?

Geen toegang tot het netwerk = hij kan geen netwerk vinden ... dacht ik zo maar. Aangezien je wel kunt internetten, moet er dus iets met de instellingen aan de hand zijn.

[ Voor 55% gewijzigd door Eusebius op 12-01-2004 10:58 ]

==
hoi

• Tiberium
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04-2025

Tiberium

/w Flux-Capacitor

probeer eens om alle protocollen behalve tcp/ip te verwijderen?

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

• Eusebius
  • Niet online
mmm wat is de gedachte daarachter, tiberium?

==
hoi

Verwijderd

Topicstarter
TCP/IP is dacht ik het enige protocol en is volgens www.corkuepers.nl ingestelt.

Ja ik dacht ook dat het netwerk het intern moest doen ook al doet internet het niet, maar het lukt niet als internet het wel en niet doet :(

• Eusebius
  • Niet online
ff een paar vragen:
* is de software jou geinstalleerd? Ik had nl pas een pc waarop win was geinstalleerd door een systeembeheerder die van alles had verboden.
* kun je pingen naar elkaar?
* heb je überhaupt mappen gedeeld?

==
hoi

• Tiberium
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04-2025

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Eusebius schreef op 12 januari 2004 @ 11:15:
mmm wat is de gedachte daarachter, tiberium?
mijn ervaring is dat een overtollig aantal protocollen nogal eens wil "storen" zo kan netbeui problemen veroorzaken bij filesharing icm tcp/ip

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

• Eusebius
  • Niet online
Ah. Vandaar. Niet dat ik allemaal overbodige protocollen heb geïnstalleerd (minder = meer), maar was ff nieuwsgierig naar de achtergrong

==
hoi

Verwijderd

Alle protocollen weggooien en opnieuw aanmaken wil nog wel eens helpen. Vraag me echter niet waarom dit zo is
Pagina: 1