geen WOL... -> WOR ombouwen mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Tiberium
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04-2025

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Ben in het bezit van een MSI KT6 Delta mobo. Zit *geen* wol aansluiting op.
Ook in de bios is niets over WOL te vinden, alleen een WOR optie (modem) en een optie om het via keyb te doen. Weet iemand een manier hoe ik mijn pc toch via het netwerk kan booten? Misschien door het WOL kabeltje om te bouwen aan de mobo kant zodat ie op de WOR aansluiting past? Of werkt dat met andere signalen, zo ja wat kan ik doen?

Ik vind dit echt een irritant probleem, heb hier ook een KT3 Ultra met exact hetzelfde verhaal. Vind het echt vreemd dat ik juist bij de twee nieuwste mobo's in huis geen WOL heb, terwijl dat wel op de 4 oude pc's zit! |:(

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

Verwijderd

Daarom zitten er featurelists op de doos in 4 talen...

Je kan wel iets verzinnen met een ingebouwd modem wat je dan weer intern belt, dus dat je de foon op je koffietafel oppakt, intern belt naar het nummer van je PC op zolder, en dat ie dan aangaat. Zoiets kun je misschien wel fabrieken. Verder zijn het volgens mij niet overeenkomstige technieken dus zul je iets anders moeten verzinnen. (Tip: koop een mobo dat WOL ondersteunt)

• Tiberium
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04-2025

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 15:23:
Daarom zitten er featurelists op de doos in 4 talen...
Kom op zeg, op de achterkant staat toch ook niet dat er zowel een northbridge als een southbridge op zitten! Van die dingen mag je toch verwachten dat ze er zijn zonder vermelding....

Maar verder toch bedankt. Ik had eigenlijk verwacht dat het makkelijker zou zijn...

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

• Bartje21
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-03 18:14
Ondersteunt het moederbord geen WOL via de PCI-bus? Bij mij is dit allessinds zo (3Com op Abit KT7a). Ik heb geen enkel kabeltje aangesloten en toch werkt WOL.