Ik heb een XfX 5900 gekocht bij gistron, Deze kaart loopt standaart op 400/700 Mhz. Maar na een beetje clocken kwam ik erachter dat deze kaart makkelijk draait op 480/930
zonder beeldvervorming of dat ie warm word. Nu is mijn vraag of deze kaart een Xt is omdat deze standaart op 400/700 draait en wat voor type geheugen het is (zelf denk ik 2.2ns). Zijn er eventueel programma's om dit te checken?
De website van de fabrikant? Beeldscherm eigenschappen in windows?
De prijs? (XT is rond de 200 euro, normale 5900 minstens 300).
Beetje 'ik heb een auto gekocht, weten jullie misschien welke?' vraag
[ Voor 57% gewijzigd door Bosmonster op 12-01-2004 10:59 ]
Ik heb voor deze kaart 240 euro neergelegt,Bosmonster schreef op 12 januari 2004 @ 10:58:
De website van de fabrikant? Beeldscherm eigenschappen in windows?
Ik heb al gekeken bij beeldschermeigenschappen en daar word gewoon een 5900 aangegeven zonder Xt, Op een stikker achterop de kaart staat dat het een 35KNA chip heeft en op de site word aangegeven dat dat de normale 5900 is en dat de xt 35LNA heeft. Maar bij de gewone 5900 zit een plaatje die totaal niet te vergelijken is met mijn kaart. Dus de klokfrequenties wijzen erop dat het een xt is maar de chip niet.
Tis een gewone 5900 als Windows dat zegt
die xfx kaart staat niet op de site van gistron. hoe heb jij hem gekocht dan?
Canon Digital Ixus V2
Verwijderd
Snelheid van het geheugen staat vast wel op het geheugen zelf.
Pine is al geruime tijd XFX. Beetje slordig van Gistron, maar een beetje tweakert weet dat;)_MB_ schreef op 12 januari 2004 @ 12:50:
die xfx kaart staat niet op de site van gistron. hoe heb jij hem gekocht dan?
ow op die manier. die site van gistron is idd niet echt lekker.
maar als er idd op je kaart PVT35KNA staat, zal het idd wel een gewone 5900 zijn.
wel lekker goedkoop dan.
maar waarom die dan op 400/700 draait?
is xfx een beetje een goed merk? of is het een C merk.
maar als er idd op je kaart PVT35KNA staat, zal het idd wel een gewone 5900 zijn.
wel lekker goedkoop dan.
maar waarom die dan op 400/700 draait?
is xfx een beetje een goed merk? of is het een C merk.
Canon Digital Ixus V2
Je hebt de XT, want die draait op 400/700. Feitelijk is een XT een ondergeklokte 5900 normal. Je kan dus geluk hebben dat je kaart weer "terug" te klokken is naar de gewone 5900.
Er zijn 3 5900's
De Ultra deze heeft 256 MB en een apart PCB
De gewone en de XT. Deze laatste 2 hebben elk 128 MB geheugen en het enige verschil is de clocksnelheden die lager liggen.
Daarom ziet windows hem dus als gewone 5900.
Nu kan je je kaart dus opklokken naar de 5900 als je geluk hebt. Op de XT kán namelijk tragere geheugenchips zitten én er kúnnen de wat minder goed gelukte core's van nVidia op zitten. Is dat niet het geval, heb je een goede kaart voor weinig geld.
Er zijn 3 5900's
De Ultra deze heeft 256 MB en een apart PCB
De gewone en de XT. Deze laatste 2 hebben elk 128 MB geheugen en het enige verschil is de clocksnelheden die lager liggen.
Daarom ziet windows hem dus als gewone 5900.
Nu kan je je kaart dus opklokken naar de 5900 als je geluk hebt. Op de XT kán namelijk tragere geheugenchips zitten én er kúnnen de wat minder goed gelukte core's van nVidia op zitten. Is dat niet het geval, heb je een goede kaart voor weinig geld.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Dus jij zegt dat de kaart gewoon een foute ID uitdraagt? Dat die zegt dat ie een 5900 is terwijl het een 5900 XT is.. Lijkt me eerlijk gezegd enigszins sterk 
http://www.videocardhq.com/hardware/partinfo-id-56080.html
Daar staat de PVT35KNA gewoon als 5900 (wat die ook is). Maar die prijs klopt alleen niet?
Ik zie nog niks wat er op wijst dat het een 5900 XT is, alles zegt een gewone 5900. Misschien wel een door de fabrikant lager geklokte versie (een soort zelfgemaakte XT dus). Vandaar de afwijkende prijs (goedkoper geheugen, koeling etc).
Daar staat de PVT35KNA gewoon als 5900 (wat die ook is). Maar die prijs klopt alleen niet?
Ik zie nog niks wat er op wijst dat het een 5900 XT is, alles zegt een gewone 5900. Misschien wel een door de fabrikant lager geklokte versie (een soort zelfgemaakte XT dus). Vandaar de afwijkende prijs (goedkoper geheugen, koeling etc).
[ Voor 62% gewijzigd door Bosmonster op 12-01-2004 15:20 ]
Dat zeg ik dus ook, een ondergeklokte XTBosmonster schreef op 12 januari 2004 @ 15:15:
Dus jij zegt dat de kaart gewoon een foute ID uitdraagt? Dat die zegt dat ie een 5900 is terwijl het een 5900 XT is.. Lijkt me eerlijk gezegd enigszins sterk
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Ik heb ff bij pine/xfx op de site gekeken, maar de clock snelheden die TS in z'n eerste post aangeeft zijn niet die van de kaart waar hij het over heeft, volgens de pdf http://www.xfxforce.co.uk/pdf/PVT35KNA.pdf van xfx zou hij standaard op 400/800 moeten lopen.
Ik heb hem net ook bij gistron besteld, toch maar ff checken of er geen andere bij hun op de site staat die wel volgens de juiste specs loopt.
Ik heb hem net ook bij gistron besteld, toch maar ff checken of er geen andere bij hun op de site staat die wel volgens de juiste specs loopt.
Het is normaal dat een 5900 XT als 5900 wordt gedetecteerd, daar deze nl ook exact dezelfde ID heeft.Bosmonster schreef op 12 januari 2004 @ 15:15:
Het is duidelijk dat het een XT is daar de clock frequenties op XT snelheden draaien.
ALs ik een ander bios in me FX5900XT flash kan ik ook me core/memory flink hoger clocken. Performance is echter niet veel beter.
Blijkbaar heeft pine/xfx ervoor gekozen om de voltages van core/memory niet te verlagen en de memory timings niet strakker te zetten. vandaar de goede overclocks met 2.8ns mem.
Heb zelf wat testen uitgevoerd en met een leadtek bios kan ik de core op 490 en memory op 900 clocken.
Normaal met org club3d bios (heb dus zelf ook een 5900XT) is het max 450/750
Echter, het is wel zo dat mijn kaart met org club3d bios (450/750) sneller is dan met het leadtek bios op (490/900). Dus uiteindelijk schiet je er geen kloete mee op
PS: Ik heb wel interesse in het org XFX bios. Zou je deze willen opslaan ?
Zo ja, geef eff aan dan stuur ik je de handleiding hiervoor... Zie anders ook eff de 5900 -> 5950 ultra draad. Hier staan ook links met bios utils enzo
[ Voor 10% gewijzigd door KBDE op 12-01-2004 16:05 ]
Hoort gewoon op 700 MHz te lopenBrid schreef op 12 januari 2004 @ 15:40:
Ik heb ff bij pine/xfx op de site gekeken, maar de clock snelheden die TS in z'n eerste post aangeeft zijn niet die van de kaart waar hij het over heeft, volgens de pdf http://www.xfxforce.co.uk/pdf/PVT35KNA.pdf van xfx zou hij standaard op 400/800 moeten lopen.
Check ook op de FP, daar wordt de XT ook geflashed, ze hebben het namelijkk over de 400/700 versie
Bron: FrontpageDe kaart waarmee dit getest is, is een Leadtek A350 TDH-LX waarvan de GPU standaard op 400MHz zijn werk doet en waarvan het geheugen op 700MHz wordt aangesproken.
Pagina: 1