[Office W2k] Custom install

Pagina: 1
Acties:

• MofD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-03-2021

MofD

*zucht*

Topicstarter
Aan de hand van de Microsoft Custom Installation Wizard heb ik een *.MST bestand gemaakt voor Office 2k. Tevens heb ik hierin verwezen naar een *.OPS bestand met wat Office settings erin. Dit gaat allemaal goed. Ik kan nu office 2000 installeren aan de hand van het commando: setup.exe TRANSFORM=bla.MST /qb wat er voor zorgt dat de installatie bijna geheel silent en vlekkeloos verloopt.

Nu zou ik dit geheel weer graag verpakken naar 1 groot bestand. Het lieft als *.msi bestand. Weet iemand of dit kan? Bijvoorbeeld dat de nieuwe *.msi het geheel uitpakt naar een temp directory en dat via een *.bat bestand of zo, het commando opstart. En dan natuurlijk aan het einde de temp folder weer leeg haald.

Of het geheel inpakken in een *.cab bestand met een losse setup.exe erbij.

Iemand een id?

Beauty is in the eyes of the beholder..... is Windows echt de grootste bètatest ooit???

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

offtopic:
Wat dat, die MS Custom Installation? Werkt het ook bij Office 2003? Waar kan ik het vinden?

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Wat je ook kan doen is de setup.ini customizen (http://www.microsoft.com/office/ork/2000/two/30t2_1.htm). Als je dan de installatie source incl. je MST en OPS en aangepaste .ini verscheept, dan installeerd ie altijd office zoals jij dat ingesteld hebt.

(Werkt volgens mij alleen als je de installatie start met setup.exe, dan pakt ie de instellingen uit de ini en launched ie de MSI incl. de options zoals aangegeven in de setup.ini)

offtopic:
Voor office 2003 moet je kijken op http://www.microsoft.com/...cf308cfbaf&displaylang=en Dit is de ORK voor O2k3

[list]• ORK = Office Resource Kit[/list]

[ Voor 26% gewijzigd door Luppie op 12-01-2004 11:33 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• MofD

MofD

*zucht*

Topicstarter
Hoe ik de installatie van office nog meer kan customizen zal me een r33t roesten. Als je site van microsoft doorspit kan het wel op 10 verschillende manieren. Ik heb er 1 gekozen en dat werkt idd.

Maar waar het me om gaat is het verpakken in één bestand, en dan het liefst een *.msi
Ik heb gerpobeerd de standaard msi van microsoft (data1.msi) te exporteren naar een *.wsi dit gaat wel. Daarna zou je het moeten kunnen opslaan naar een 'single msi file'. Echter dit gaat niet, krijg je alleen maar foutmeldingen over bestanden die ie niet kan vinden. Dit zullen wel temp bestandslocaties zijn van de softwareontwikkelaars van MS.

Beauty is in the eyes of the beholder..... is Windows echt de grootste bètatest ooit???

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Ohh, ok, je wilt je installatie persé in 1 bestand hebben. In dat geval kan je met Wise Office volledig repackagen, en vervolgens compilen naar 1 MSI.

Hiermee wens ik je echter heel veel succes, aangezien ik dit nog nooit goed heb zien gaan in diverse prof. omgevingen. Office is nl. een pakket wat zich niet laat repackagen, daarom ook de resourcekit er bij

• MofD

MofD

*zucht*

Topicstarter
*zucht*
Daar was ik idd al achter...
Vandaar deze post op tweakers...ik hoopte dat iemand een goed/ander/beter/slimmer id zou hebben?

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Waarom voldoet mijn eerder geposte idee dan niet ?

Ik ben het met je eens dat het dan niet in 1 bestand staat, maar je kan dan wel je custom setup runnen d.m.v. alleen setup.exe te runnen.

Je hebt hierdoor de volgende voordelen :
  • Eenvoudig installeren (alleen setup.exe)
  • Eenduidig Installeren (alle installaties zijn hetzelfde
  • Makkelijk aan te passen (Heb je andere wensen dan alleen een nieuwe MST of OPS maken)
Ik weet het, het is niet precies wat je zoekt, maar geef toe het is eenvoudiger dan setup /dit /dat /enzovoort / etcetera /andere opties.

• MofD

MofD

*zucht*

Topicstarter
Jep, ik begrijp ook wel wat je bedoelt. Alleen heb ik bijvoorbeeld extra shortcuts toegevoegd aan de office shortcutbar (via de Custom install wizzard) alleen neemt de installer dit niet mee? Als ik een msi bestand heb dan voeg ik ze gewoon handmatig toe. Gaat allemaal veel makkelijker. Maar ik denk dat ik het maar uit m'n hoofd moet zetten.

Pagina: 1