Toon posts:

Fluittoon uit mijn versterker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laatst heb ik mijn versterker (rotel voor en eind versterker combinatie) verplaatst. De versterker staat nu onder de tv en laat door het linkerkanaal een fluittoon horen op het moment dat de tv aan staat. Als ik de tv uit zet is er geen probleem, maar als ik hem aanzet begint de toon weer.. Het wordt minder hard als ik de afstand tussen de tv en versterker vergroot. Maar zoals jullie misschien al begrijpen is dat niet echt mogelijk, de grootte van de kast laat dat niet toe..

Is er misschien een mogelijkheid om het geheel af te schermen of kan ik iets anders doen om dit probleem te verhelpen.

Iemand een idee ?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee ?

Verwijderd

Het enige wat ik kan bedenken dat je het moet afschermen met mu-metaal ofzo. Dat wordt ook gebruikt om voedingen en hoogfrequente schakelingen in apparatuur af te schermen. Maar je hebt je probleem al geidentificeerd helpt het niet door de apparaten om te wisselen ofzo? Bv de videorecorder tussen de TV en je versterker te plaatsen.

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 17:05

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Je zal wel de 15 Khz sync horen.
Is er verder nog iets te horen in het linkerkanaal (kraakjes ruis, zachter geluid), kijk de print een keer na en soldeer de verbindingen overnieuw.

PGEQRZEM

Verwijderd

misschien moet je een grote plaat metaal onder je tv leggen, een plak lood zou wel werken :)
maar er zijn meer metalen die goed afschermen, ik zou zeggen, google er eens naar.

Verwijderd

Topicstarter
Het enige dat werkt is de afstand tussen de versterker en de tv vergroten. Misschien is het inderdaad zinvol om het af te schermen met metaal. Maar aluminiumfolie werkt niet :P Dat heb ik al geprobeerd. Ik kan inderdaad ook mijn videorecorder eens onder de tv zetten. Misschien dat dat zin heeft.
Pagina: 1