Datalimiet adsl-lite, iemand al voor data moeten bijbetalen?

Pagina: 1
Acties:

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Een hele simpele vraag, zonnet, hetnet, tiscali en een hele hoop andere providers hebben een extreem goedkoop adsl abonnement met een "zeer strikte" datalimiet, waar zelfs de oudste oma misschien nog wel overheen kan gaan (250Megabyte) en waarbij je de meest wilde bedragen betaalt, vaak met een maximum voor extra data. In de praktijk komt het er op neer dat je bij veel genruik gewoon altijd 30 euro betaalt, maar dat de basisprijs 15 of 17,50 euro is en je per 100MB een euro'tje extra betaalt tot je aan de 25 of 30euro zit.

Mijn vraag: Zijn er mensen hier die zo'n abonnement met een zeer scherpe datalimiet en duidelijk gespecificeerde kosten voor extra data hebben en die naast dat basisbedrag al hebben moeten bijbetalen voor extra datagebruik? Ik hoor daar namelijk eigenlijk alleen maar "ja je moet gaan betalen ervoor" over en ik hoor providers het alleen maar uitstellen enzo. krijg je nu maandelijks een rekening met daarop:
€15,00: adsl abonnement
€3,00: 550Mbyte data gebruik, 250MB gratis, 3x100Mb a €1,00
-----------------------------
€18,00
Disclaimer: Ik wil geen discussie over datalimieten FUP's en wat dan ook houden, puur info over providers met harde en extreem lage (<<1Gbyte) datalimieten met extra kosten voor extra data.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:32

Snow_King

Konijn is stoer!

Ik ken iemand die ADSL Lite heeft bij Zonnet hij heeft een limiet van 750MB en download rustig allemaal mods voor Battlefield 1942 (bij elkaare zo'n 1.5Gig p/m)

Nog nooit een rekening gezien.

• Maxster4th
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-12-2023

Maxster4th

.....are YOU kiddin' me..

Ik heb Planet Lite en dus 1 Gig datalimiet. Nog nooit een hogere rekening gezien. Mijn data downstream is zo'n 2 Gig in de maand (volgens het statusscherpje op m'n modem), maar nog nooit iets gehoord.

EDIT:
Ik lees net op planet.nl dat ze er een extra abonnement bij hebben, onder de lite, waardoor mijn abonnement is aangepast: ipv 1 gig nu 10 gig download limiet. Dus nog even volhouden en dan heb ik een FUP ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Maxster4th op 12-01-2004 14:07 . Reden: NEWS UPDATE ]

Succes is een keuze

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:41
wat ik heb gehoord van iemand binnen planet technologies is dat ze voorlopig niet gaan controleren op de datalimiet. dus je kan nog even rustig je gang gaan.
het is namelijk meer een lekkermakertje zodat je een hoger account waar je dus mee voor betaald neemt.