Toon posts:

Welke labtop? prijs tot f 5000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet wat de beste labtops zijn (wat betreft prijs-kwaliteit. (prijs tot f 5000 incl btw)
Mynotes (v.d.MYCom)zijn die bijv. goed en goedkoop (of is dat al lang niet meer zo??
Ik weet redelijk wat van comp. alleen over labtops weet ik niets...

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

MyNote zijn inderdaad mooie laptops, maareh ik vind dat toshiba ook wel mooie heeft.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

MyNotes zijn behoorlijk slecht qua prijs/performance/gezeik_met_hardware, die zou ik zeker niet nemen, vertrouw me, ik 'verhandel' aardig wat '2de'-hansjes per jaar ;)

TopLine is echt goed, lelijke website maar daar moet je maar niet op letten, en Dell is ook goed en redelijk goedkoop voor wat je krijgt (omdat ze alles per 10000000000 inkopen :P).

Verwijderd

Ik zal voor Toshiba gaan. Keb er zelf ook laatst 1 gekocht: Perfect. Trouwens met uitbreidingen geen Toshiba-parts kopen (vet duur, gewoon goede klonen kopen...)

• AInside
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

AInside

Animal Inside

Dell Latitude

Verwijderd

Topicstarter
Ok
waar moet ik op letten * ik wil minimaal 1024 resolutie met goede beeldkwaliteit draaien * wat moet ik met een TV uitgang? * nog meer suggesties voor goede en snelle machientjes?

Verwijderd

ik heb een toshiba satellite Pro 4270;
da's een vet goede machine; die ik heb was 5500,- maar heb wel een 14'1 TFT scherm !
hij zal nu ongetwijfeld wel iets goedkoper zijn!!

suc6.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:44

Opa

Nu Multifocaal!

Annetje:

Dell Inspiron 3800 of 4000.

1024x768 op 14,1 inch heel mooi beeld. (de instap 3800 heeft een 12 inch 800x600 scherm)
Is wat steviger dan de Latitude. Weegt ca 3 kg.
De Celeron loopt op 100 MHz FSB ipv 66.
Heeft built-in TV-OUT connector met ATI Mobility 8MB.
Ziet er ook heel gelikt uit.

1 ding: Let op als je via de configurator op de dell.nl site wat opties er op neemt, zoals extra RAM (moet je sowieso bij Crucial kopen en niet bij Dell) of een Netwerk kaart. Dan is de instapper plots duurder dan de 700 MHz die dat allemaal al heeft.
Ik heb zelf voor mijn werk de Celeron 500 versie van de 3800 met 14 inch. Helaas >:) moet ik hem inruilen voor een nieuwe 4000 :9~ want ik ga naar een andere afdeling.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Op deze topic wil ik toch ff serieus reageren. Ik heb zelf namelijk begin dit jaar een notebook gekocht en daar is ongeveer een halfjaar research aan voorafgegaan.
Een laptop kopen doe je niet zomaar en je moet op ontzettend veel meer dingen letten dan bij een desktop pc. Uiteindelijk heb ik een Dell gekocht.

Mijn bevindingen tot nu toe zijn bijna alleen maar positief, ik heb een Inspiron 3700 (voorganger 3800 serie) met een Celeron 466Mhz, 64Mb ram, 6Gb hd, 8Mb video(!) en een 14" TFT, en alles werkt als een tiet. Veel beter ga je ze denk ik nergens vinden voor die prijs (onder de fl5000).

Als ik een tip mag geven, ga een kijken op het Delltalk Forum, daar heb ik ook veel informatie opgedaan en dit forum is niet gesensureerd dus je hoort ook de klachten die er evt. zijn :)

Suc6 met je zoektocht naar een geschikte notebook, en voor meer info, stuur mij een mailtje...

Greetz,

Stefke

• Crazyhorse
  • Laatst online: 19-08 16:25
Topline en mynote komen volgens mij van hetzelfde bedrijf alleen mynote heeft een aparte merknaam omdat ze verkocht worden door BAS computers dat weer bij mycom hoort.

Heb met beide merken zeer slechte ervaringe!

Toshiba is gewoon het merk qua laptops!

Verwijderd

Ik ben erg blij met mijn IBM laptop.
Ze zijn echter niet goedkoop maar ze zijn ongeveer van hetzelfde kaliber als de toshiba's .

En let op wat voor muis je wilt. ik vind een knopje erg fijn (IBM, Toshiba, en sommige Dell notebooks)

• Opa
  • Laatst online: 09:44

Opa

Nu Multifocaal!

Is inderdaad maar net wat je fijn vindt.
Mijn Inspi 3800 heeft zo een clit en een glijplaatje met twee sets muisknoppen (boven en onder de plaat). Toch werk ik meestal met de PS/2 muizz aamgesloten. En als ik helemaal los ga met teksten, neem ik een seriële muis en een echte oude onvervalste nederlands ingedeelde IBM ramplank die zowat even veel weegt als de laptop zelf.
(USB muis zou ook kunnen)

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:26
En als je dit allemaal te duur vind....

http://www.2ehands.nl

Daar heb ik enige tijd geleden een Laptop (Toshiba 4100 XCDT) gehaald.
Perfect ding voor minder dan de helft van de prijs van wat er nu nieuw voor betaald.

Gewoon iemand met veel geld die er nu een van de zaak heeft.
Keurig met boekje enzo.
Wel ff opletten dat er geen rare paswoorden in de bios of ergens ander zitten, wil wel eens lastig zijn met installeren.
succes.

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Dell heeft nu trouwens ook van die leuke Writers intern zitten in hun laptop naast de gewone cd-rom/ dvd, ennuh de prijs is ong. 8000,-

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

http://www.aldi.nl/OFFER_NL/home.htm

kijk hier is voor onder de 5000 pieter mannen morgen 09:05 is te laat maar misschien een warme jas en weinig ochtend humeur :z

Verwijderd

sorry ik bedoel overmorgen |:(

• smooky
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zal voor een Dell gaan.
Je moet maar even op de dell site kijken
maar de grootste voordelen van een dell vind ik:
* een goeie videokaart hebben (ATI)
* een groot scherm hebben (14.1 tft 1024x768)
* dat alles modulair is.

typo :)

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 14:57
Check ook Micropoint even, zijn nog niet zo heel erg groot maar zijn fantastische notebooks met standaard On-Site garantie (72 uur). Wij hebben ze ook aangeschaft (100 stuks) en hebben er echt alleen maar plezier van, heel lage uitval (minder dan 3%) en ontiegelijk snel vergeleken met de DELL en Compaq types.

Ze hebben nu een nieuw type genaamd de Jazz met standaard Modem 56k6 en 10/100 Mbit netwerkkaart. Volledig win2000 Proef
Specificaties

LCD-scherm 13,3" TFT (resolutie 1024 x 768)
Processor Intel Celeron / Pentium III processor in diverse snelheden
Geheugen Standaard 64 Mb SDRAM, maximaal 512 Mb
Harddisk Verwisselbare 2,5" harddisk, capaciteit tot 20 gb Ultra-ATA (33 Mb/s)
Video AGP 2x, Trident Blade 3D-engine, 8 Mb
Audio 16 bit 3D stero-geluidskaart met ingebouwde speakers, microfoon en wavetables
Chipset VIA VT 8601, VT 68, 66-133 MHz bussnelheid
Cache 128-256 kb L2 cache (afhankelijke van CPU)
Keyboard 87 toetsen met Windows- en euroteken
Aanwijsinstrument Ingebouwd PS/2 touchpad met scroll-functie
CD-Rom/FDD Interne CD-Rom speler (DVD-Rom / CD-Rewriter optioneel) en FDD-unit
Communicatie Standaard 56k6 (V90) intern modem
Standaard 10/100 Base-T LAN MiniPCI netwerkkaart
Powermanagement ACPI compliance Suspend to disk & Power on Suspend
PCMCIA 1 maal PCMCIA-slot, 32-bit
Drivers voor Windows 95/98/2000 en NT 4.0
I/O-poorten PS/2-keyboard/muis
Seriële poort met 16c550 UART
Parallelle printerpoort
2 x USB-aansluiting