Ik wil met onderstaande code handmatig de pagebreaks instellen op een sheet met alleen grafieken (ChartObjects). Er komen vier grafieken op een pagina, die Landscape wordt afgedrukt. Omdat elke pagina altijd een grafiek linksboven heeft en niet altijd rechtsonder, gebruik ik TopLeftCell in plaats van BottomRightCell (line 11) en sla ik de eerste over om een lege pagina aan het begin te voorkomen.
Onderstaande code geeft een runtime error waar de help van VBA weinig nuttigs over te vertellen heeft: Run-time error 1004: Application-defined or object-defined error. Deze regel heeft betrekking op de toekenning van een waarde aan Pagebreak.Location (line 14).
Weet iemand hoe ik dit ga oplossen?
Onderstaande code geeft een runtime error waar de help van VBA weinig nuttigs over te vertellen heeft: Run-time error 1004: Application-defined or object-defined error. Deze regel heeft betrekking op de toekenning van een waarde aan Pagebreak.Location (line 14).
Weet iemand hoe ik dit ga oplossen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| Sub SetPrintPageBreaks()
Dim myObject As Object
Dim iChart, iPage As Integer
Dim curRow, lastRow As Long
Dim skippedFirst As Boolean
iPage = 1
skippedFirst = vbFalse
lastRow = -1
For Each myObject In Sheet5.ChartObjects
curRow = myObject.TopLeftCell.Row
If curRow <> lastRow Then
If skippedFirst Then
Sheet5.HPageBreaks(iPage).Location = Sheet5.Range(Cells(curRow - 1, 1)) 'Cells(curRow - 1, 1)
iPage = iPage + 1
lastRow = curRow
Else
skippedFirst = vbTrue
End If
End If
Next
End Sub |