Toon posts:

dvd+rw 2.4x of 4x

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een maand een dell-pc met dvd-brander.
Volgens nero is deze van Teac.
Voor zover ik weet kan deze dvd+r op 4 speed branden en dvd+rw op 2.4 speed.
Onlangs heb ik dvd+rw 's gekocht van philips 1-4x. Hierop staat dat als je deze in een dvd+rw 2.4 drive wil gebruiken je hiervoor firmware moet installeren.
Echter heb ik zonder wat te installeren deze dvd+rw proberen te branden. Nero gaat deze vervolgens branden op 4 speed. 2.4 kan ik ook niet selecteren. Dit gaat prima, ook als ik ze weer wil uitlezen in een andere dvd-lezer.
Kan dit kloppen? ik heb op de site van teac gekeken maar daar staat ook alleen dat dvd+rw op 2.4 gebrand wordt volgens specs van de drives daar.

Stop ik een dvd+rw voor 2.4 in de brander dan schakeld nero automatisch over op 2.4 branden. 2.4 branden kan ik niet los selecteren echter indien ik die philips dvd+rw er in doe.

Gewone cd's zouden op maximaal 16 speed gebrand moeten worden, maar die brand ie op 32x en ook dat gaat prima....overal goed te lezen......

Kan iemand aangeven of dat dit klopt of moet ik toch iets instellen dat er minder snel wordt gebrand????

Verwijderd

offtopic:
zo lang het goed gaat zou ik alleen maar blij zijn.

Misschien stel je in zo snel mogelijk en hij gaat hij over zijn eigen max heen :? Wel vreemd zeg B)

Verwijderd

Topicstarter
vreemde is dat ik in nero ook niet 2.4 kan selecteren en dat hij de dvd+rw 4x van philips wel blijkbaar goed detecteerd. Op de cover van de philips dvd+rw staat wel dat je nieuwe firmware nodig hebt dus misschien dat deze er al is ingezet???????? anders zouden ze deze van philips toch ook niet zo snel verkopen??? of heb ik het mis??

Verwijderd

Topicstarter
Heb het vermoeden dat dell er een 8x brander heeft ingezet aangezien 1,5 week nadat ik de pc bestelde er 8speed branders in geplaatst werden.