Dag rsbooster, welkom op GoT, bedanken kun je achterwege laten, we bedanken elkaar hier continu vanuit de grond van ons hart.
Ik heb het idee dat je nog niet echt gezocht hebt, maar ik heb er zelf ook lang naar gezocht, dus ik zal je hier maar ff mee helpen.
Uit je verhaal maak ik op dat je met je PocketPC via Bluetooth contact maakt met je T610, waarna je via GPRS of een inbelverbinding contact maakt met respectievelijk je telecom- of internetprovider.
1) Bluetooth: kan je HP1940 PocketPC je T610 vinden (en vice versa) en pairen? Zo ja, kun je dan met je T610 bladeren door het bestandssysteem van je HP1940?
Dit kun je uitproberen d.m.v. de functie (op je T610) [Menu] => [Verbindingen] => [Bluetooth] => [Mijn apparaten] => [NaamVanHP1940] => [Bestanden bladeren]. Als dit lukt, doet iig je Bluetooth het goed. Mochten de apparaten elkaar niet kunnen vinden, zorg dan dat de Bluetooth Radio op je HP1940 aanstaat en dat je T610 'Zichtbaar' is: [Menu] => [Verbindingen] => [Bluetooth] => [Opties] => [Zichtbaarheid] => [Toon telefoon]. Als ze op een metertje of één à anderhalf van elkaar verwijderd zijn moet dat zeker lukken. Het Bluetooth-password voor je telefoon is altijd 0000, je moet namelijk altijd op de telefoon bevestigen dat je de Bluetooth actie toestaat (let hier dus op!).
2) GPRS: Mocht je niet via GPRS willen internetten, maar inbellen bij je internetprovider, ga dan naar 3); Om GPRS via je telefoon op je PocketPC te gebruiken, heb je drie gegevens nodig:
a) Je Username
b) Je Password
c) Het CID van de GPRS verbinding (leg ik zo uit)
Daarnaast moet je een reeds werkende GPRS verbinding op je telefoon geconfigureerd hebben. Ik ga hier niet uitleggen hoe je dat moet doen, daarvoor ga je maar naar je telecomprovider.
Je Username en Password kun je krijgen van je telecomprovider, vaak staat dat op hun website (iig bij Telfort, wat ik zelf heb). De APN die je wel in je telefoon ingesteld moet hebben kun je niet instellen op je PocketPC, waarmee ik op de CID kom, die je alsvolgt kunt achterhalen: [Menu] => [Verbindingen] => [Datacomm.] => [Data-accounts] => [GewensteAccount]. Hier zie je CID=getal in beeld, onthoudt dat getal, want dat is de CID die je nodig hebt.
3) Voor het maken van een inbelverbinding (dus niet een GPRS verbinding) heb je de volgende gegevens nodig:
e) Je Username
f) Je Password
g) Het inbelnummer
Al deze gegevens kun je verkrijgen bij je internetprovider.
4) De T610 moet ingesteld worden als inbelmodem. Dit kan in de Bluetoothmanager op je HP1940. Aangezien ik dit bij mijn pa ingesteld heb, maar het niet exact weet, moet het vanaf nu uit mijn hoofd (heb zelf een Palm). Op een tab waar alle gepairde apparaten staan, klik & hold daar op de T610. Dan komt een actie soortgelijk aan 'default dial-up modem' oid in beeld, selecteer die. Dit kan overigens ook via het menu. De telefoon is nu geselecteerd als inbeladapter via Bluetooth.
5) Aanmaken van een inbelverbinding op je HP1940 PocketPC: ook dit weet ik niet uit mijn hoofd, maar daar biedt de handleiding van de PocketPC vast wel uitkomst ;-). Waar ik je echter al mee geholpen heb, zijn de te verzamelen gegevens, ik begin met de inbelverbinding bij 'inbellen'. Deze is lekker simpel, gebruik gegevens e, f en g voor de respectievelijke velden. Kies als modem je Bluetooth Dial-up Adapter.
Voor GPRS maak je ook een standaard inbelverbinding aan. Gebruik a en b voor de respectievelijke velden. Het geheim zit m in de CID (c) en hoe die te gebruiken: om je telefoon te vertellen dat je wilt GPRSen via een inbelverbinding gebruik je *99# Om daarnaast je telefoon nog naar de juiste Data-account te verwijzen gebruik je *99***CID# als inbelnummer. Kies als modem je Bluetooth Dial-up Adapter en je kunt gaan met de banaan.
Als je alle vorige stappen juist hebt uitgevoerd (spel- en typefouten daargelaten) zou je verbinding moeten werken. Om je ActiveSync remote uit te voeren is weer een heel ander verhaal, begin hier maar eerst mee (no flame intended).
NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard