Toon posts:

[Win2k] Kan geen screensaver selecteren*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan de screensaver niet selecteren als ik inlog in een Windows 2000 domein. Ik gebruik Windows 2000 en ben Administrator op het eigen systeem zelfs als ik in het domein inlog. Als ik lokaal inlog dus met Administrator dan kan ik het wel selecteren.
Is er ergens een registry key of iets dergelijks of een tool waarmee ik alsnog de screensaver kan selecteren. Momenteel is de screensaver grijs dus kan geen selectie maken. Ik weet dat het te maken heeft met een group policy of policy als ik inlog met een logon script. Maar het zou toch veranderd kunnen worden? Heeft iemand een idee? Alvast bedankt :)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Vermeld volgende keer even je OS in je titel.

Als je inlogt via het domain zal het inderdaad via een policy geblocked worden en als de refresh tijd default is zal dit om de 90 minuten gereset worden. Je kunt het openbreken door als local administrator de registrykeys te exporteren die het mogelijk maken en na inloggen deze te importeren.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Titel aangepast. Volgende keer meteen even zelf het OS in de titel vermelden.
Zie ook: Windows Operated Systems - Policy

Je kan toch gewoon je rechten bekijken? Daar staat waarschijnlijk ingesteld dat je geen screensaver mag aanpassen. Zet deze policy goed en klaar is kees :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Okay maar hoe zet ik de policy goed voor die screensaver? Weet er iemand welke registry key dit precies is? En zijn er ook tools voor die dit kunnen doen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 09:28:
Ik gebruik Windows 2000 en ben Administrator op het eigen systeem zelfs als ik in het domein inlog.
Je bent dus lokaal admin - maar geen domain admin.
Ik weet dat het te maken heeft met een group policy
Even met je netwerk beheerder opnemen dat hij je GPO aanpast :)