Toon posts:

[Win98] Windows start niet meer op*

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windows 98 en bij het opstarten blijft hij hangen op het scherm met windows daarna geeft hij aan dat hij een bestand mist van windows.
Kan ik windows herstellen of moet ik windows opnieuw instaleren? Windows eroverheen zetten gaat niet en opnieuw instaleren is een probleem want ik heb geen drivers meer van mijn videokaart en modem enz. hoe kan ik daar aan komen ?

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Welk bestand?

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 20:54
Welk bestand mist hij?
Drivers kan je ook wel van internet halen. :)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 09:27:
Windows eroverheen zetten gaat niet
En waarom niet? Krijg je een foutmelding?
en opnieuw instaleren is een probleem want ik heb geen drivers meer van mijn videokaart en modem enz. hoe kan ik daar aan komen ?
Kijk even binnenin je PC en noteer de serienummers van de videokaart en die modem. Zoek via Google middels die nummers naar het produktnaam en type. Via sites als www.driverguide.com (user: driver, pass: all) kun je dan drivers downloaden voor Win98.

Voor meer info m.b.t. drivers: Welke hardware heeft mijn PC?

Titel aangepast. Volgende keer meteen zelf even het OS in de titel vermelden.
Zie ook: Windows Operated Systems - Policy

[ Voor 10% gewijzigd door Han op 12-01-2004 09:37 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 09:27:
Ik heb windows 98 en bij het opstarten blijft hij hangen op het scherm met windows daarna geeft hij aan dat hij een bestand mist van windows.
Zoals eerder gevraagd: Welk bestand?
Kan ik windows herstellen of moet ik windows opnieuw instaleren? Windows eroverheen zetten gaat niet
Waarom niet? Heb ik in het verleden toch redelijk vaak gedaan met succes.
en opnieuw instaleren is een probleem want ik heb geen drivers meer van mijn videokaart en modem enz. hoe kan ik daar aan komen ?
Zoeken op internet een idee?
De fabrikant van je videokaart en modem zet meestal wel drivers op internet tenzij je één of ander exotisch merk hebt, dan bestaat de kans dat je pech hebt. Maar ook met standaard drivers kom je vaak een heel eind (hoewel dat niet mijn voorkeur heeft)

edit:
Merely... moet dat nou ;(
een beetje gaan tikken terwijl ik dat ook doe

;)

[ Voor 6% gewijzigd door WFvN op 12-01-2004 09:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
iets dat hij data niet kan lezen van schijf c:.
De schijf is niet kapot want als ik deze in een andere computer zet kan ik het gewoon lezen.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 09:39:
Lekker duidelijk ja....

EXACT aangeven wat je computer op z'n scherm tovert zou geen kwaad kunnen

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 20:54
De schijf is niet kapot want als ik deze in een andere computer zet kan ik het gewoon lezen.
Wat is iets??
Een exacte foutmelding is wel handig om te weten. We moeten anders raden, en dat werkt niet echt.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Maar welk bestand mis je ????

Money for nothin' and your chicks for free

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik ga je topic even sluiten, begin maar even overnieuw, en geef hierin wel voldoende informatie. Een topic waar we de informatie uit je moeten trekken heeft geen zin zoals Merely je net ook al duidelijk probeerde te maken, en aangezien je hierna nu nog steeds een beetje een vage reactie geeft, geef ik je even de kans om opnieuw te beginnen.

Geef in je nieuwe topic duidelijk aan wat het probleem is, geef duidelijke (exacte!) foutmeldingen, en toon even iets meer aan dat je zelf wel wil :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.