Ik ben op zoek naar een Router waarop ik zowel draadloos als met netwerkkabel computers kan verbinden. Op deze router moet een goede firewall zitten die eventueel handmatig in te stellen is. Iemand een advies? Natuurlijk telt het prijskaartje ook mee. Moet onder de 200 euro blijven.
Welke snelheid? 11/54/118mbit?
Edit: enne wat vind jij een goede firewall? Wat zijn jou criteria? Wat heb je zoal zelf gevonden?
Edit: enne wat vind jij een goede firewall? Wat zijn jou criteria? Wat heb je zoal zelf gevonden?
[ Voor 63% gewijzigd door M.I.G. op 12-01-2004 09:27 ]
Heb je al wat sites van leveranciers / fabrikanten bekeken? Je geeft nml wel heel weinig info. Waar moet de firewall aan voldoen? Wat verwacht je van de router? Heb je een interne switch nodig?
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Sorry, inderdaad wel wat weinig info....
Goede firewall wil voor mij zeggen dat alles auomatisch dicht moet staan behalve de poorten die ik open zet. Verder zou zowel inkomend als uitgaand verkeer te regelen moeten zijn. Linksys, Sitecom en Sweex hebben router met firewall maar of die nu echt geschikt zijn om het netwerk thuis compleet mee dicht te zetten? Nadeel van een software firewall op elke client is dat je op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer ziet. Zoveel programma's enz hebben toegang met vaak de meest exotische namen. Want niet alleen de programma naam zoekt vaak verbinding maar ook een bepaalde exe file die bij dat programma hoort. De lijst wordt al snel supergroot.
Snelheid: natuurlijk liefst zo snel mogelijk. Ik heb een internet verbinding van 1500 kb/s (Chello Classic) maar dat wordt mogelijk een ADSL van 3000 of nog meer. In het netwerk wil ik natuurlijk zo snel mogelijk. 54mbit is nu wel het minimum.
Goede firewall wil voor mij zeggen dat alles auomatisch dicht moet staan behalve de poorten die ik open zet. Verder zou zowel inkomend als uitgaand verkeer te regelen moeten zijn. Linksys, Sitecom en Sweex hebben router met firewall maar of die nu echt geschikt zijn om het netwerk thuis compleet mee dicht te zetten? Nadeel van een software firewall op elke client is dat je op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer ziet. Zoveel programma's enz hebben toegang met vaak de meest exotische namen. Want niet alleen de programma naam zoekt vaak verbinding maar ook een bepaalde exe file die bij dat programma hoort. De lijst wordt al snel supergroot.
Snelheid: natuurlijk liefst zo snel mogelijk. Ik heb een internet verbinding van 1500 kb/s (Chello Classic) maar dat wordt mogelijk een ADSL van 3000 of nog meer. In het netwerk wil ik natuurlijk zo snel mogelijk. 54mbit is nu wel het minimum.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2004 09:33 ]
Volgens mij voldoet vrijwel elke soho wlan router met ingebouwde firewall aan jouw eisen. Let wel dat het bij veel budget routers niet mogelijk is uitgaand verkeer te beperken (en dan nog is het alleen op poort niveau zoals ook het ingaande verkeer). Waar heb je zelf al naar gekeken?
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Zie beide posts van Bor_de_Wollef, dit kun je best eventjes zelf opzoeken.
Dit forum is geen doorgeefluik waar je je "ik zoek dit en dit" vragen neer kunt dumpen, wij ghaan niet beslissen wat jij moet kopen dat zul je zelf moeten doen.
Dit forum is geen doorgeefluik waar je je "ik zoek dit en dit" vragen neer kunt dumpen, wij ghaan niet beslissen wat jij moet kopen dat zul je zelf moeten doen.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()