Toon posts:

[XP] Svhost en AutoAdminLogon startup probs*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 opstart problemen.

De ene heeft te doen met Svhost.exe. Het opstarten gaat na het inloggen van Windows extreem traag, in de Taakbeer staat Svhost.exe op 99% van het CPU gebruik en dat houdt het zo ongeveer een minuut vol. Dan stopt het en dan pas gaat alles normaal opstarten.

Ik heb WinXP Pro met alle nieuwste updates en een schone installatie.

Het andere problemen heeft te doen dat ik altijd op mijn naam moet klikken om in te loggen, ik had dit gefixt door AutoAdminLogon in het register op 1 te zetten, maar Windows schakeld die staat weer uit. Is er geen manier om dat vast te zetten?

De problemen hebben zover ik weet niks met elkaar te maken.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 09:20:
De ene heeft te doen met Svhost.exe. Het opstarten gaat na het inloggen van Windows extreem traag, in de Taakbeer staat Svhost.exe op 99% van het CPU gebruik en dat houdt het zo ongeveer een minuut vol. Dan stopt het en dan pas gaat alles normaal opstarten.

Ik heb WinXP Pro met alle nieuwste updates en een schone installatie.
Waar staat die Svhost, heb je al gevirusscanned, heb je al naar je netwerkverkeer gekeken (netstat)
De problemen hebben zover ik weet niks met elkaar te maken.
Waarom dan in 1 topic, niet overzichtelijk imho.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas je topic titel nog even aan zodat het OS tussen vierkante haakjes staat - zie ook de Windows Operated Systems Policy bovenaan dit forum :)

Verder - wat heb je al gedaan voor je 1e probleem?
En wat heb je al gedaan voor je 2e probleem? Beide problemen komen voor zover ik weet regelmatig in de GoT search terug - ook recent nog, dus laat even zien wat je al geprobeerd hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
Probleem 1 heb ik niks concreets over kunnen vinden, er staat weinig over in dit forum, en er is op het moment dat het progje 99% steelt geen netwerkverkeer. Virusscannen heb ik gedaan, maar het is niet zo dat alles met svhost.exe een virus is, dit is een progje voor de netwerkdoorvoor ofzo.

Ik heb WinXP met alle updates en direct na die install van alle updates enzovoort was het al zo (ervoor heb ik er niet opgelet, ik heb na de install meteen de updates allemaal gedaan).

Probleem 2 is eenvoudiger, er moet iets zijn die die register instelling vasthoudt ofzo. Hij switched AutoAdminLogon steeds weer op 0, terwijl het op 1 moet blijven. Als ik hem op 1 zet dan is de volgende boot prima, maar de boot erna staat hij weer op 0 en logt hij dus niet automatisch mijn account in.