tv tuner kapot of ...?

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-07 12:15
Mijn Philips tv (uit '94?) doet een beetjes vreemd, ik twijfel of nu naar een reparateur brengen zin heeft.
Het type is 21PT440B/00, een standaard tv toestel 55 cm met teletekst en stereo geluid.

Ineens begon bij Nederland 1 het geluid storing te geven, een bromtoon die af en toe weg is. Het maakt geen verschil of de tv lang aanstaat.
Dus ik denk: ik zal die frequentie even opnieuw afstellen, maar dit lukt niet.
Alle lage frequenties worden niet geaccepteerd door het menu! Ook met kanaalnummer lukt het niet om onder de 20 in te stellen.
Bij handmatig en automatisch zoeken worden lage frequenties overgeslagen (0 tot ± 450 MHz).

Via de tuner van de video kunnen we nog wel kijken, dus ik heb geen haast om 50-200 euro uit te geven...

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• remonb
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hallo,

Misschien is het een brutale vraag...
Maar heeft u al iets gedaan met de tv? repareren of niet...

Ik heb namelijk niet interresse bij de tv, maar bij de afstandsbediening.

Mocht u de televisie weg doen, en u heeft de afstandsbediening nog,
zou ik dat graag van u horen. ik heb namelijk dezelfde televisie gekregen maar zonder afstandsbediening :(
Ik kan het apparaat dus niet instellen, dat vind ik toch wel erg jammer.

Alvast bedankt,

Remon B

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Beetje oud topic ja, maar lees hem nu pas.
Het lijkt er op dat de televisie in de engelse stand terecht is gekomen, de tuner lijkt dus niet defect als hij begint bij kanaal 21.
Volgens mij is het een md2.1 chassis en dit is meestal met een code terug te zetten maar weet het zo niet uit mijn hoofd.
Vertel eerst maar eens of hij het weer doet, zo niet kijk ik wel even op mijn werk voor je.