HELP: Shuttle HTPC - Specifieke gear...

Pagina: 1
Acties:

• X1pheR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-11-2025
Hey mensen,

Hoop dat de locatie en topicnaam een beetje correct zijn. Een tijd geleden heb ik een Shuttle SN41G2 gekocht voor in de woonkamer als HTPC:
- AMD 2200+
- 2x256Mb Kingston DDR333
- Onboard AGP (GF4MX)
- Onboard sound (5.1 DTS)
- Maxtor 30Gb 7200rpm
- Labtec Wireless Desktop
- ATi Remote Wonder
- Pioneer DVD 120S slot-in

Wegens drukte enzo stond ie er maar wat met een gewone installatie van XP. WMP en Vobsub voor films en winamp voor muziek. Maar nu wil ik er toch eens wat moois van maken. Ik dacht zelf aan de volgende aspecten:

Rheobus fancontroller/Grafisch LCD
Hiertussen zit ik nog een beetje te twijfelen. Als ik een rheabus in de 3,5" doe kan er later niet meer een grafisch lcd in de voorkant van de shuttle, te weinig plaats dan. Niet dat ik denk dat zoiets mij ooit zal lukken. Heb eens zo'n mod gezien en werd aardig wat geknipt enzo in de behuizing :). Maar je weet nooit, het staat natuurlijk wel mooi zo'n grafisch lcd :D

Als rheobus dacht ik aan de Vantec Nexus NXP-205 Rheobus (zilver). Deze ziet er zeer gelikt uit maar kan helaas maar van 7V tot 12V bedienen en de ringleds om de knoppen lichten niet op naarmate je het voltage hoger zet. Ik zoek dus een die op deze lijkt maar dan wel deze twee dingen doet.

Maar de keuze tussen rheobus of lcd weet ik dus niet. Misschien iemand een idee om te combineren? Zelfgemaakte rheobusknoppen aan de achterkant ofzo?

Toetsenbord en muis
Het huidige ramplankje is natuurlijk leuk maar eigenlijks veel te groot voor een HTPC. Een draadloos mini-toetsenbord met muisfunctie zoals dit ding is natuurlijk veel mooier.

Ik ga ook de shuttle bag kopen en daar zou die dan wel in moeten passen in het grote zijvak, en qua kleur natuurlijk ook mooier als ie dezelfde zilver-alu kleur zou hebben als de barebone. Maar ik kan uberhaupt nergens vinden waar zoiets te koop is.

Afstandbediening
De ATi Remote wonder die ik heb werkt op zich goed maar heeft soms nog enige tekortkomingen. Muisfunctie werkt niet altijd perfect en reactiesnelheid is laag. Misschien dat de opvolger, de ATi Remote Wonder II beter is maar heb ook deze nergens te koop gezien.

Heb ook eens een plaatje gezien van een afstandbediening die er soortgelijk uitzag maar mooiere kleurcombo. Zelfde zilver/alu kleur als de shuttle met zwarte knoppen. Maar je raad het; nergens zoiets te bekennen.

Infrarood adapter
Het draadloze labtec toetsenbord en ati afstandbediening werkt leuk maar je hebt nog steeds 2 receiverboxjes die je via usb/ps2 moet aansluiten op de barebone. Het liefst zie ik dit geïntegreerd in de barebone.

In de handleiding van de SN41G2 zag ik 2 IR connectors (JP2/JP5). De eerste zou speciaal voor een draadloze IR muis en toetsenbord zijn, maar nergens info over te bekennen of een module ofzo. Hetzelfde geldt voor de gewone IR connector JP5. Als ik de huidige 2 receiverboxjes in de barebone zou plaatsen zullen er wel storingen optreden denk ik.

Zo'n k/b en muis module zou natuurlijk mooi zijn in samenwerking met het toetsenbord met muisfunctie waar ik het hierboven over had. Die op het plaatje is IR dus zou dan denk ik met de speciale IR module voor k/b en muis werken (JP2).

En de afstandbediening waar ik het over had (die zo'n mooie zilver/zwarte knoppen kleurcombo had) was ook IR dus die zou dan via de andere normale IR module (JP5) kunnen werken.

Kortom :9
Wordt nogal een lang verhaal dus zal maar ff stoppen. Hopelijk kan iemand hier helpen en heeft zoiets eens gezien ofzo...

Out of order...

• X1pheR
Niemand? :'(

Out of order...

• X1pheR
schop. M'n toetsenbord (van de shuttle) is om een vage reden ineens kapot. Nu heb ik maar zitten zoeken op inet maar nergens iets als dit te vinden :( Niemand die weet waar dit te kopen is?

Out of order...