Eigen domein gebruiken als host?

Pagina: 1
Acties:

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 14:51
Ik heb aantal searches gedaan maar kom niet op het antwoord wat ik echt zocht..

Wat ik wil is mijn IP koppelen aan een domein naam, dit wordt Reverse DNS genoemd?
Ik wil bv op IRC gaan met een host zoals conman@mijndomein.com

Heb gelezen dat je bv een eigendomein kan kopen en dat aan een shell kan koppelen.. Maar is dat ook mogelijk als ik thuis zelf een DNS server draai of wat dan ook?

Kan iemand mij uitleggen wat de goedkoopste manier is en hoe het een beetje in zijn werk gaat?

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Reverse dns moet geregeld worden door de beheerder van het ip-adres. Doorgaans is dat je provider. En de meeste hebben geen zin om andere namen dan de xxxx.provider.tld aan je ip adres te koppelen. Sommige providers doen het wel na het sturen van appeltaart bijvoorbeeld :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
dubbel, reply ipv edit

[ Voor 159% gewijzigd door sanfranjake op 12-01-2004 04:12 . Reden: :X ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:05

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Je zult demon moeten vragen of zij jouw reverse DNS willen aanpassen. Maar vaak willen ze dat niet (is toch weer een stukje reclame, dat jij met een *.demon.nl adres over het internet gaat).

IRC kun je bouncers voor gebruiken.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
The Conman schreef op 12 januari 2004 @ 03:32:
Ik heb aantal searches gedaan maar kom niet op het antwoord wat ik echt zocht..

Wat ik wil is mijn IP koppelen aan een domein naam, dit wordt Reverse DNS genoemd?
Ik wil bv op IRC gaan met een host zoals conman@mijndomein.com

Heb gelezen dat je bv een eigendomein kan kopen en dat aan een shell kan koppelen.. Maar is dat ook mogelijk als ik thuis zelf een DNS server draai of wat dan ook?

Kan iemand mij uitleggen wat de goedkoopste manier is en hoe het een beetje in zijn werk gaat?
Er zijn vele hostingbedrijven die deze mogelijkheid aanbieden. Dit kost vaak enkele euro's per maand. Het A en MX record voor je .nl of .whatever domein worden dan naar jouw ip-adres toegezet.Ook kan je natuurlijk de zaken daar laten hosten.Een voorbeeld van een bedrijf dat deze dienst aanbiedt is Netmastering.nl

Zelf de dns-zone draaien wordt in de meeste gevallen niet toegestaan. Je kan wel bij de meeste hosters iets met dynsmische dns updates krijgen, en vaak via een website ook subdomeinen regelen etcetera.

Je kan ook een gratis (sub)domein nemen via bijvoorbeeld DynDNS em dmv een client updaten als je ip adres verandert (bij de meeste thuisinternetaansluitingen het geval). Dit met een betaald domein wijzigen duurt minimaal een werkdag van regelgeving door de Stichting Internet Domeinregistratie Nederland

Als je bedoelt dat je (voorbeeld Multikabel) : QN-212-58-XX-XX.telephony.multikabel.net verandert vrees ik dat je dit niet zal gaan lukken tenzij je een hele goede provider vindt die je dit aanbiedt. Bijvoorbeeld Demon-adsl geeft je een gratis hostnaam in de vorm van een subdomein als in: %ZelfKiezen%.demon.nl.

[ Voor 5% gewijzigd door sanfranjake op 12-01-2004 04:19 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kees schreef op 12 januari 2004 @ 04:08:
Je zult demon moeten vragen of zij jouw reverse DNS willen aanpassen.
Die Kees heeft een glazen bol waarin hij ziet dat TS @ demon.nl zit, want in de post staat het niet ;) Typische BOFH trekjes })

Verwijderd

bij xs4all kan je zelf een reverse dns instellen bv warpwire.xs4all.nl, maar volgens mij bedoelt de TS dit niet. De TS wil een eigen domein gekoppeld aan zn IP.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:05

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 04:34:
bij xs4all kan je zelf een reverse dns instellen bv warpwire.xs4all.nl, maar volgens mij bedoelt de TS dit niet. De TS wil een eigen domein gekoppeld aan zn IP.
Dat heet ddus ook een reverse DNS.
Reverse DNS is wat je terugkrijgt als je het IP opvraagt bij een DNSserver. Bij xs4all mag je dus in beperkte mate een reverse DNS instellen (***.xs4all.nl) maar meneer wil een compleet domein (thuis.pietje.bell.nl) als reverse DNS hebben. En dat moet de netblock owner regelen.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

hehe zoals ik dus :P

das een kwestie van de dns admin van je provider te vragen je reversed dns aan te passen :)

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2004 04:54 ]

• The Conman
heb demon gevraagd, ze doen niks met reverse dns..

als ik bv een goedkope shell aanvraag voor een bnc, dan zal dat wel moeten kunnen toch, alleen krijg je bij een shell meestal geen eigen IP, dus moet je toch een eigen IP hebben en shell-provider reverseDns ondesteuning hebben...?

Hoe gaat dit precies in zijn werk, ik vraag dan een domeinnaam aan.. daar krijg je ook een IP? kan iemand mij uitleggen ?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je kan een domein naam nemen via [spam] bijv nederhost [/]

En daar kun je die via een adminpage aan een willekeurig ip adres hangen.

Daar kun dan ook subdomeinen instellen en die subdomeinen een ip adres geven

voor je mail stel je dan mx records in (naar welke smtp server je mail moet gestuurd worden)

als je een andre dns wil gebruiken om je (sub)domeinen te laten resolven kun je dat ook aangeven (je minstens 2 dns servers nodig)

je krijgt dus geen ip, het zijn puur verwijzingen naar servers / ip adressen

[ Voor 28% gewijzigd door Fish op 12-01-2004 23:50 ]

Iperf

Verwijderd

Als je een vast IP hebt (en dat is vaak zo met ADSL geloof ik),
dan kun je "makkelijk" je eigen domein hosten.

Hier heb je voor nodig:
* Een domein-naam (op www.godaddy.com kun je voor $8,95 per jaar ieder com/net/org domein KOPEN)
* Poort 53 TCP en UDP moeten niet geblocked zijn door je provider
* Een primary dns server (W2k / NT bijvoorbeeld) Dit ben je zelf!
* Een secondary DNS op het internet (www.secondary.com doet dit gratis tot 5 domeinen)

Thats it. :*)

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Kees schreef op 12 januari 2004 @ 04:52:
[...]

Dat heet ddus ook een reverse DNS.
Reverse DNS is wat je terugkrijgt als je het IP opvraagt bij een DNSserver. Bij xs4all mag je dus in beperkte mate een reverse DNS instellen (***.xs4all.nl) maar meneer wil een compleet domein (thuis.pietje.bell.nl) als reverse DNS hebben. En dat moet de netblock owner regelen.
Bij xs4all mag je je reverse dns helemaal zelf bepalen, het xs4all.nl gedeelte mag je gewoon weghalen en je eigen domein neer zetten.

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen waarom je reverse dns zou gebruiken als je zelf ieder ander willekeurig domein kan hosten? :? (zie mijn bovenstaande post)

Of blocked xs4all DNS zone transfers?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 00:06 ]

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:47

jep

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 00:00:
* Een domein-naam (op www.godaddy.com kun je voor $8,95 per jaar ieder com/net/org domein KOPEN)
Is da iets nieuws, domeinen kopen? ;)

• jep

jep

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 00:05:
Kan iemand mij vertellen waarom je reverse dns zou gebruiken als je zelf ieder ander willekeurig domein kan hosten? :? (zie mijn bovenstaande post)

Of blocked xs4all DNS zone transfers?
Weet je wat reversed dns is? :) Ik geloof dat je 't niet helemaal begrijpt.. ofzo :P

1. Men verwijst jantje.kak.nl naar $ip
2. Bij xs4all verwijs je $ip naar jantje.kak.nl

Dan ben je er.. bij xs4all.. :P

Verwijderd

Aha, OK. :)

Handige feature van xs4all! Wist niet dat er providers zijn die dit ondersteunen.

Toch leuker om je eigen dns servertje te hebben staan IMHO :P

Verwijderd

zorg dat je twee dns servers hebt op twee ip adressen en zorg dat die gerepliceerd bij elkaar worden.
koop de gewenste domein naam en geef de twee dns servers door, viola en klaar is kees/piet /conman wat je ook wenst.
tegen en redelijk vergoeding wil ik wel tweede dns zijn voor je, kan er nog wel en zooitje bij hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 00:17 ]

• jep

jep

Is ook nodig hé, voor je gewone dns. Xs4all doet alleen reversed dns, tenzij 't om .xs4all.nl reverses gaat.

• jep

jep

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 00:16:
zorg dat je twee dns servers hebt op twee ip adressen en zorg dat die gerepliceerd bij elkaar worden.
koop de gewenste domein naam en geef de twee dns servers door, viola en klaar is kees/piet /conman wat je ook wenst.
tegen en redelijk vergoeding wil ik wel tweede dns zijn voor je, kan er nog wel en zooitje bij hebben.
Niet klaar dus, je reversed moet nog.. ;) tenzij je 't idd met xs4all reversed.

• The Conman
als ik klein beetje heb begrepen moet ik dit doen:

- shell aanvragen waar je eigen IP krijgt (bv 1.2.3.4)
- domein registreren en via de admin page het door laten wijzen naar 1.2.3.4
- dns server instellen (maar naar welke? kan een willekeurige zijn of??)

en dan de vhost van de bnc instellen op die domein?
reverse dns aanvragen bij shellhosting, welke gegevens doorgeven?

• jep

jep

Naar iemand die DNS voor je kan draaien. Misschien diezelfde club wel..

Verwijderd

okee dan , ff voor de blinde onder ons :

[df1ech@$d00s] //> nslookup blaat.mekker.net

Non-authoritative answer:
Name: blaat.mekker.net
Address: 80.126.138.15

inetnum: 80.126.128.0 - 80.126.159.255
netname: XS4ALL
descr: XS4ALL Internet BV
descr: ADSL IP numbers
country: NL

ik heb xs4all adsl en ik heb een domein mekker.net en ik heb een reversed dns op mijn adsl lijn van xs4all die blaat.mekker.net heet .

host je domein bij xs4all en je kunt hem koppelen aan je adsl lijn.

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-05 13:01

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 18:43:
okee dan , ff voor de blinde onder ons :

[df1ech@$d00s] //> nslookup blaat.mekker.net

Non-authoritative answer:
Name: blaat.mekker.net
Address: 80.126.138.15

inetnum: 80.126.128.0 - 80.126.159.255
netname: XS4ALL
descr: XS4ALL Internet BV
descr: ADSL IP numbers
country: NL

ik heb xs4all adsl en ik heb een domein mekker.net en ik heb een reversed dns op mijn adsl lijn van xs4all die blaat.mekker.net heet .

host je domein bij xs4all en je kunt hem koppelen aan je adsl lijn.
host je domein bij ergens anders of bij jezelf en je kan hem ook koppelen aan je IP adres van je ADSL lijn. Blijft Reverse DNS en dat maakt niet uit waar je je DNS host.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Verwijderd

das waar ja, maar de reversed dns van een dsl verbinding die ligt nog altijd bij de provider... dan moet de provider dat ip adres weg halen uit hun reversed dns
Pagina: 1