Toon posts:

conflict tussen hardware

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn comp loopt vast als ik een game aan het spelen ben. en dan moet ik her- starten .en als ik bij foutreportages kijk dan krijg ik dit te zien.

intel(r) 82845 processor to AGP controller-1A31
NVIDIA Gforce fx 5900

en hij geeft ook een geheugenadres aan in de zelfde regel

ik heb dit probleem zins kort. ook heb er net een nieuwe proc gezet
een p4 3000mhz .en ik heb een p4b533-e plankje met 1024mb geheugen
en een asus v9950 fx 5900 128mb.

nou was mijn vraag weet iemand wat ik hier aan kan doen of een suggestie.
ik weet dat het conflict tussen mijn proc en mijn vidkaart is maar wat kan ik hier aan doen ??? . :?

bij voorbaat dank

Verwijderd

heb je al eens geprobeerd een ander AGP kaartje te steken?

Verwijderd

Heb je wel de geschikte mobo-bios combinatie voor die P4? Volgens de Asus site moet je PCB-revisie 1.02 én bios 1011 hebben voor die P4 3.06GHZ op een P4B533-E.

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09-2025
Lijkt me een bios update zoals gansje al zeg :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb van de week een nieuwe bios er in geflashed. en dat was serie nummer 1014e de nieuwste van de asus site. dus dat moet goed wezen. of moet ik hem nu weer naar 1011e terug flashen ?.

Verwijderd

probeer is de 4X.X driver van Nvidia te installeren Oude eerst verwijderen
want ik denk dat jij een 5X.X versie heb.

Try it. !

ik kan je ze wel even sturen als je wilt let me know

Verwijderd

Topicstarter
dat klopt ik heb forceware 5303 er op staan ik zal het eens proberen met de 4x.x.x detonators kijken wat die doet ik zet er 45.23 op en ik kijk wel wat die doen
op hoop van zegen :)

Verwijderd

Topicstarter
beter !!! nergens meer last van lol perfect .heb gelijk 3dmark03 gedraait en kom ook nog op een hoger score van 5256 naar 5307 beter!

bedankt voor de tec support mannen. ik ben van dit prob af mijn dank is zeer goot _/-\o_ . caravon thnx voor die tip van die drivers.

bedankt later mensen

Verwijderd

Topicstarter
edit .wat blijkt nu de p4b533-e ondersteund de 800fsb van de p4 3ghz niet .das helemaal fijn.het manual geeft het wel aan maar ondersteund die 800fsb dus niet.
naja nu sta ik met een proc waar ik niks mee kan lol.das ook wat .en ik verdom het om voor een proc een nieuw moederbord te halen .
nu verkoop ik hem maar weer .er was eerst nog een kans dat norrod hem zou omwisselen voor een andere proc.namelijk een p4 3.06 ghz die draait op 533 fsb.
maar ja zo als gewoonlijk deden ze moeilijk.
helaas meneer we kunnen hem niet terug nemen was het antwoord en daar had ik nou een week op gewacht terwijl het de gangen van bureaucratie af ging .nu kon ik er een koper voor vinden gelukkig .maar wel voor 25 euro minder lol ach ja anders raak ik hem toch niet kwijt.nu maar de p4 3.06 halen en nu maar hopen dat mijn bord het wel ondersteunt.

en het moraal van dit verhaal is .geloof niet alles wat in de handleiding van je bord staat :Y)
Pagina: 1