LiteOn EEPROM fout

Pagina: 1
Acties:

• NightForce
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-03 15:47
Ik heb sinds 2 maanden een dvd branden de lite-on 401s, pas las ik iets over het flashen van een 401>411. Ik heb dit gedaan via deze site: http://liteon401s.front.ru/ , Ik had een fout gemaakt met me EEPROM gelukkig had ik nog een backup op een oude HD staan, maar je wilt het niet geloven die HD was brak geworden en nu wilt me dvd branden niet meer goed werken. Probleem is dat op de helft van een film de dvd delen gaat overslaan en dit wordt steeds erger tot het einde van de dvd. Is mijn DVD Brander nog te redden? Spect : SN 481336003911 Manufacture: Sep 2003

Op http://liteon401s.front.ru/eeproms.htm staan een aantal EEPROMS van Sep heeft het zin om die allemaal te proberen of is geen een EEPROM hetzelfde?

Moest update boot code aan of juist niet aan bij het Flashen?

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09-2025
Nee geen enkele eeprom is hetzelfde, deze worden namelijk per apparaat verschillen gemaakt.

Hier zitten namelijk de calibratie parameters in om de laser optimaal af te stellen.

Maar de eeprom die je als mislukt aangeeft heb je daar ook nog een backup van (dus de mislukt aangepaste) zo ja misschien als ik er nog wat aan kan toveren :)

Update bootcode werd gezegd van dat ie uit moest maar aan mag ook, zit wel verschil in maar als je hem als 411s laat maakt dit niet uit

[ Voor 17% gewijzigd door Tundreq op 12-01-2004 02:02 . Reden: Laatste vraag ook maar beantwoord :) ]

• NightForce
nee heb ik niet meer :'( :'(
Wat kan ik nog doen?

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-03 23:25
Tja dat is lastig. Is je oude harddrive echt niet meer te redden? Dat zou zonde zijn. Maak een backup van de EEPROM die je er nu op hebt staan (en dus niet goed werkt) en probeer een EEPROM die beter werkt, veel keus heb je niet. Stuur hem iig _niet_ als RMA terug naar Liteon. Je hebt zelf met de EEPROM lopen rommelen, dan moet je ook de gevolgen accepteren. En ik denk wel dat ze er op letten en het kunnen zien aan je drive.

Verwijderd

gewoon een goede eprom terug flashen met Ltnf**** 1.24.exe
ik heb ze in 4 smaken 401, 411, 811, en 811 gehacked.

ze zijn te vinden op het net (ff zoeken) of ik kan ze je mailen

btw een 401 is ook te OC-en naar een 811, geen probleem en als ik de berichten her en der in forums lees is hij straks ook te flashen naar een dual-layer brander _/-\o_

• NightForce
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 00:12:
gewoon een goede eprom terug flashen met Ltnf**** 1.24.exe
ik heb ze in 4 smaken 401, 411, 811, en 811 gehacked.

ze zijn te vinden op het net (ff zoeken) of ik kan ze je mailen

btw een 401 is ook te OC-en naar een 811, geen probleem en als ik de berichten her en der in forums lees is hij straks ook te flashen naar een dual-layer brander _/-\o_
uhm maar die heb ik niet meer dus hoe wil je dat ik die terug flash?
add me @ nightforce@hotmail.com

Verwijderd

bijna zelfde probleem hier, ik heb ook geprobeerd te flashen, werkte niet ok en heb de backups terug gezet. Probleem is nu dat ie wel dvd's leest (explore, dus kan lezen wat erop staat) maar power dvd speelt ze niet meer af. Branden heb ik nog niet geprobeerd. Het is de LiteOn 401S.
Iemand die mij misschien ook kan helpen???
Mail of msn: zabazzz@hotmail.com

Verwijderd

nightforce & zabazzz, mail is onderweg

btw eeproms flashen is geheel op eigen risico

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 22:38 . Reden: toevoeging ]

• NightForce
ok ik wacht:)

Verwijderd

Ik wacht ook vol verwachting :) en dat het eigen risico was wist ik, maar ben toch eigenwijs om het allemaal te proberen, vaak werkt het prima alleen deze keer niet.

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03 11:26
Ehm ..heb ik wat gemist? :?
Ik heb hier een 401 @ 411 maar heb nog nergens gezien of en hoe hij
verder te tweaken is naar een 811 B)

Graag toelichting hoe of link?

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Verwijderd

jippie,
ik heb weer ff zitten klooien en ik heb mijn 401s weer levend gekregen, ook kon ik de verleiding niet weerstaan het toch nog een keer te proberen, maar nu wel eprom en flash gebackupt. En het is een 411s geworden uiteindelijk.
Ik heb momenteel er een dvd-r in zitten die aan het fikken is dus dat werkt, alleen brand ie geloof ik erg langzaam. Toen ie nog 401 was deed ie 20 minuten over een dvd+r (4x) en nu doet ie er langer dan 40 minuten over (dus vermoedt dat ie nu 2x fikt), heeft iemand een idee waardoor dat dan weer komt????

• NightForce
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 22:37:
nightforce & zabazzz, mail is onderweg

btw eeproms flashen is geheel op eigen risico
yo ik heb nog geen mail gezien hoor.

de 401>811 patch heb ik wel een site van maar die is op dit moment down
check: LDW-401S flashen naar LDW-411S/811S
Pagina: 1