Demon - BabyXl - Zyxel Prestige 650R-31

Pagina: 1
Acties:

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09-2025
Ja, problemen alom dus hier.

Korte beschrijving:

Sinds gisteren demon ADSL binnen, en meteen aangesloten. Splitter goed, modem goed ingesteld, pc's goed ingesteld, en ik kon het internet op.

Leuk!

Tot ik mijn eerste disconnection kreeg, en er nu nog steeds velen volgen.
Mijn bandwidth gaat plotseling enorm omlaag, om bij 0 KB/s te eindigen, en daarna kan ik reconnecten.

System error log van de modem en tevens router:

32 Sat Jan 01 02:42:54 2000 PP12 WARN Last errorlog repeat 9 Times
35 Sat Jan 01 02:46:20 2000 PP0d WARN ADSL:L1 shutdown,nLosFailNow
36 Sat Jan 01 02:46:21 2000 PP0a WARN MPOA Link Down
38 Sat Jan 01 02:46:21 2000 PP0f -WARN SNMP TRAP 2: link down
39 Sat Jan 01 02:46:38 2000 PP0a WARN MPOA Link Up
40 Sat Jan 01 02:46:38 2000 PP0f -WARN SNMP TRAP 3: link up
41 Sat Jan 01 02:52:55 2000 PP0d WARN ADSL:L1 shutdown,nLosFailNow

De link gaat steeds up en down.
Iemand die enig idee heeft wat hier aan de hand is, en belangrijker: Hoe los ik het op :7. De supportdesk weet namelijk niets boeiends te vertellen.

Verwijderd

Mijn eerste ingeving is dat je eens aan je ISP moet vragen of ze je lijn willen doormeten. Dit topic heb je misschien ook wat aan. Die persoon heeft volgens mij exact hetzelfde probleem.

Je hebt zeker geen andere modem liggen om de verbinding te testen?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2004 01:35 ]

• NiteSpeed
Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 01:33:
Mijn eerste ingeving is dat je eens aan je ISP moet vragen of ze je lijn willen doormeten. Dit topic heb je misschien ook wat aan. Die persoon heeft volgens mij exact hetzelfde probleem.

Je hebt zeker geen andere modem liggen om de verbinding te testen?
Die had ik al gelezen ja. Het is precies hetzelfde probleem, alleen in pagina 2 wordt het één groot offtopic festijn, en een werkende oplossing is ook ver te zoeken helaas.

Mijn schoonzus heeft nog een ADSL modem die ze niet meer gebruikt, dus die kan ik morgen wel even ophalen, al denk ik dat het aan BabyXl ligt.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Ik denk ook dat babyxl problemen heeft als ik dit zo allemaal lees. Zou toch maar even bellen met demon morgen.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:42
Misschien een domme vraag, maar je hebt je mac adres wel geregistreerd op www.demon.nl/macadres ? want je link lijkt om de 7 minuten down te gaan wat op een dhcp probleem lijkt, als je adsl net hebt krijg je namelijk een tijdelijk ip met een lease van 15 minuten.

• NiteSpeed
Lizard schreef op 12 januari 2004 @ 01:40:
Misschien een domme vraag, maar je hebt je mac adres wel geregistreerd op www.demon.nl/macadres ? want je link lijkt om de 7 minuten down te gaan wat op een dhcp probleem lijkt, als je adsl net hebt krijg je namelijk een tijdelijk ip met een lease van 15 minuten.
Jep, want als je dat niet doet, kan je niet eens naar externe websites. Dan mag je alleen op de BabyXl Connect en Demon MAC adres page. Het lijkt trouwens inderdaad heel erg op een fout bij de DHCP server.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
NiteSpeed schreef op 12 januari 2004 @ 01:52:
[...]

Jep, want als je dat niet doet, kan je niet eens naar externe websites. Dan mag je alleen op de BabyXl Connect en Demon MAC adres page. Het lijkt trouwens inderdaad heel erg op een fout bij de DHCP server.
Je geeft aan dat je je modem hebt ontvangen, maar is je lijn al officieel opgeleverd ? Dit kan ik niet uit je posts halen. Zonee dan is het verklaarbaar dat 'ie nog niet helemaal correct werkt.

Ik heb dit ook gehad vlak na de oplevering van m'n lijn. Probeer eens de laatste firmware van de Demon website te downloaden. Als het dan nog niet lukt, de helpdesk bellen en het modem uitwisselen. Ze hebben daarvoor zeer goede service. Zelf op vrijdagavond om 22.30 uur nog in de binnenstad (Amsterdam) een nieuw modem kunnen halen _/-\o_

Kijk ook eens in :

Ervaringen Zyxel Prestige 650R-31.
Demon adsl icm Zyxel 650-31 eth modem
Zyxel Prestige 650R/650H/652
[rml][ Ervaringen] Demon DSL Express #9[/rml]
:)

[ Voor 4% gewijzigd door sanfranjake op 12-01-2004 10:20 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• NiteSpeed
Dus jij hebt het ook gehad?
Ik heb net de helpdesk gebeld, en er werd me aangeraden on een reset van de modem te verrichten, en alles op auto te laten staan. Voor de rest kwam er weinig nuttigs uit.

Ik heb de verbinding trouwens net 2 dagen. Al vanaf het begin blijf ik disconnections krijgen. De lijn is al officieel opgeleverd.

[ Voor 26% gewijzigd door NiteSpeed op 12-01-2004 11:19 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
NiteSpeed schreef op 12 januari 2004 @ 10:57:
Dus jij hebt het ook gehad?
Ik heb net de helpdesk gebeld, en er werd me aangeraden on een reset van de modem te verrichten, en alles op auto te laten staan. Voor de rest kwam er weinig nuttigs uit.

Ik heb de verbinding trouwens net 2 dagen. Al vanaf het begin blijf ik disconnections krijgen. De lijn is al officieel opgeleverd.
Kan ook nog aan je pc liggen. Drivers van de netwerkkaart helemaal up-to-date ?
Firmware al gecheckt of die up-to-date is ?

Bijvoorbeeld geprobeerd de netwerkkaart vast te zetten op 100 Mbit Half duplex ? Blijft 'ie dan wel stabiel ? Dat modem kan als ik het me goed herinner geen 100Mbit Full Duplex aan.

Zet ook ff de datum goed in je modem. Demon werkt met een dhcp-lease van 30 minuten. Kan een conflict opleveren (eg vernieuwen lease geweigerd).

offtopic:
Als je je later iets af gaat vragen over de upload": max 864 Kbit/s met de Zyxel. Geen 1024. De snelheid van Demon ga je niet halen ...

[ Voor 9% gewijzigd door sanfranjake op 12-01-2004 11:34 ]

Mijn spoorwegfotografie

• NiteSpeed
Vooralsnog lijkt de verbinding nu redelijk stabiel. Bij de volgende uitval gooi ik de UTP in mijn tweede NIC die ik op half-duplex kan instellen. De firmware update van een modem heeft niets geholpen trouwens, en die moest ik terugzetten van Demon voor ze support wilden geven.

De datum doe ik nu ook eventjes.

Ik weet het. Ik zal ook niet gaan huilen als ik geen 128 KB up heb ;).

• NiteSpeed
Nou ja, half-duplex lost ook niets op.
Het lijkt me duidelijk dat het probleem bij Demon of BabyXl zit.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
NiteSpeed schreef op 12 januari 2004 @ 14:10:
Nou ja, half-duplex lost ook niets op.
Het lijkt me duidelijk dat het probleem bij Demon of BabyXl zit.
Enige wat ik nog kan bedenken is exessief p2p'en. Als KazAa, Sharazaa, Dc++ o.i.d. bij mij veel verkeer genereert klapt 'ie er ook uit ....

Bij mij was 't van ongeveer donderdagmiddag tot gisteravond bijna iedere vijf minuten een disco :( Kon er niks over vinden op de Demon site. Sinds ik opstond vanochtend heb ik nog geen disconnects gehad :)

Mijn spoorwegfotografie

• NiteSpeed
sanfranjake schreef op 12 januari 2004 @ 14:14:
[...]

Enige wat ik nog kan bedenken is exessief p2p'en. Als KazAa, Sharazaa, Dc++ o.i.d. bij mij veel verkeer genereert klapt 'ie er ook uit ....

Bij mij was 't van ongeveer donderdagmiddag tot gisteravond bijna iedere vijf minuten een disco :( Kon er niks over vinden op de Demon site. Sinds ik opstond vanochtend heb ik nog geen disconnects gehad :)
Ha! Ik heb email terug gehad van ZyXEL support, en die zeiden dat ik via telnet mijn maxtonelimit op 10 moest zetten. En verrek, het loopt stabiel.

Voor de mensen die er ook last van hebben:

1. telnet 192.168.1.1
2. menu 24.8
3. type in 'wan adsl maxtonelimit 10'
4. Enter

• NiteSpeed
O ja, in router mode gaat alles via de DHCP.
De oorzaak van het probleem; een draadloze telefoon die om de zoveel minuten contact maakt met het thuisstation :D :'(.

Daar zoek je dan 3 dagen naar.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
NiteSpeed schreef op 14 januari 2004 @ 00:03:
O ja, in router mode gaat alles via de DHCP.
De oorzaak van het probleem; een draadloze telefoon die om de zoveel minuten contact maakt met het thuisstation :D :'(.

Daar zoek je dan 3 dagen naar.
Hmmm.... thuisstation ? Wat heeft dit met je Zyxel's DHCP functie te maken ?
Probeert ie je dect- telefoon een ip te geven :+

DHCP = Dynamic Host Configuration Protocol, wil zeggen dat je clients ip-adres etc.etc. van de dhcp server krijgen ;)

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Nitespeed zou je me kunnen vertellen wat de max. tone is die jij kunt instellen op jouw verbinding?

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 21:14 ]

• NiteSpeed
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 20:51:
Nitespeed zou je me kunnen vertellen wat de max. tone is die jij kunt instellen op jouw verbinding?
Geen idee, maar 10 werkt hier okay.

• NiteSpeed
sanfranjake schreef op 14 januari 2004 @ 05:45:
[...]

Hmmm.... thuisstation ? Wat heeft dit met je Zyxel's DHCP functie te maken ?
Probeert ie je dect- telefoon een ip te geven :+

DHCP = Dynamic Host Configuration Protocol, wil zeggen dat je clients ip-adres etc.etc. van de dhcp server krijgen ;)
Nee, het leek erop dat de modem dhcp releases en renews aanvraagde op het moment dat de telefooncentrale verbinding zocht :D!

Verwijderd

Ik heb hier ook zo'n dect ding, heb nu gewoon de zyxel in de irsa gepompt, en maxtone op 10. Effe teste.

Zal ik voor de zekerheid de dect meuk ook van het lichtnet halen? :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2004 21:04 ]

Pagina: 1