Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Case met ruitje rumoeriger?

Pagina: 1
Acties:

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-09 15:50
Als je zo'n ruitje in een case hebt zitten laat ie dan veel meer lawaai door dan zonder ruitje? Is het echt duidelijk waarneembaar?
Ik zit nog in dubio of ik een Lian-li met zo'n standaard, vanaf fabriek, ruitje zou kopen of zonder. Ik ben zeer gesteld op rust! Maar het is zo mooi om alles te zien van binnen :)

Verwijderd

Ik denk niet dat dat zo is.
Tenminste niet als het goed gemonteerd is als het een beetje los van elkaar zit kan het natuurlijk gaan trillen, trillen = geluid.
Ik heb tussen mijn ruit en case siliconen zitten en ik merk niet dat het geluid maakt.

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:41
ik hoor geen verschil hier als ik switch tussen zijkant met of zonder window.

't grootste gedeelte van het geluid komt toch uit de openingen aan de achterkant. bijvoorbeeld van de PSU en de casefans.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-11 17:06

megaleo

Special member

Ik heb er ook een ruitje inzitten maar als ik m'n andere zijkant ervoor zet hoor ik geen verschil.
Ik gebruik ook een aantal casefans en die maken best wel wat geluid. Dus ik zou goede "stille" fans uitzoeken als ik jou was. En een goede stille voeding want die maakt naar mijn idee nog het meeste herrie.

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Anders zet je er thermopane glas in.

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

• hobbeldebobbel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-02-2023

hobbeldebobbel

tjop tjop

dubbel HR glas :) misschien ook een optie, dan weet je iig wel zeker dat er relatief gezien je glas niet het geluid doorlaat.

maar normaal zijn je zijkanten van je kast van ijzer/staal wat slechts een paar mm dun is... dus ik denk dat het glas wel houdt! alleen goed vast zetten anders gaat het kieren en dan kan er geluid langsheen... of trillen zoals hierboven vertelt werd

hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet

Verwijderd

hobbeldebobbel schreef op 12 januari 2004 @ 01:10:

maar normaal zijn je zijkanten van je kast van ijzer/staal wat slechts een paar mm dun is... dus ik denk dat het glas wel houdt!
enn paar mm? Eerder 1/10 mm :x

Mits goed bevestigd (rubbers of ander dempend materiaal) zou het geen geluid moeten veroorzaken.

• GormSuil
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-10-2021
Ik heb een LianLi60 kast en die is wat mij betreft fluisterstil. Er zitten drie standaardfans in (voor, achter en boven) die van die kwaliteit zijn dat ze weinig tot geen geluid maken. Het is wel een case waar je zelf nog een voeding bij moet kopen en wat dat betreft moet je wel een wijze keuze maken. Het gaat denk ik niet om glas, plexi of metaal.

Pentium IV 2.8E/ ASUS P4P800 / 2x256MB PC3200 / Saphire RADEON 9800/ Maxtor 80 Gb 7200 rpm/LIAN-Li PC60 & ToPower 350W

• NitroTec
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10 11:28
Idd de raam zelf zou weinig geluid door moeten laten, zeker als het goed bevestigd is.
voor eventuele isolatie van de kast, mocht deze nog veel lawaai maken, kun je verschillende producten krijgen, zowel bij de lokale Doe het zelver als bij de betere pc shops.....

De voeding maakt idd wel wat lawaai, ik heb zelf een standaard voeding van de chieftec kasten (2fans 350 watt) en die maakt helaas wel wat lawaai......dus wel iets om idd goed rekening mee te houden...

In mijn geval is de ruit zelfs iets dikker dan de wand van de pc.......

Mijn persoonlijke favo qua fans blijven toch Enermax.....makkelijk en lekker stil......zeker als je ze tussen rubbers hebt zitten......

[ Voor 18% gewijzigd door NitroTec op 12-01-2004 10:46 ]

Dont work hard, just party!

Pagina: 1