Toon posts:

Computer als HIFI geluidsbron; advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben van plan om een PC te bouwen en puur te gebruiken als Hifi bron.
Er komen een aantal grote harde schijven in waar ik CD's op zet (ongecomprimeerd). Vervolgens gebruik ik een programma waarmee ik snel deze bestanden via een draadloos toetsenbord (als afstandsbediening) kan afspelen en opzoeken.
Het idee is om een digitale geluidskaart te gebruiken, en die dan aan te sluiten op een externe D/A converter.

Reden van deze posts is de hoop op een aantal goede tips. Ik ben de laatste tijd niet meer zo thuis in de 'hardware scene' en weet dus ook niet welke hardware goed of slecht zou zijn voor dit idee.

Welke merken/typen onderdelen (koelers/harddisks) zijn bijvoorbeeld muisstil? (Het doel is namelijk een pc te bouwen die geen geluid maakt)
Wat is tegenwoordig de top in digitale geluidskaarten (stereo graag; multichannel hoeft echt niet)? Het streven is een zo hoog mogelijke geluidskwaliteit.
Welke software zou aan te raden zijn voor het opslaan/afspelen van de geluidsinformatie? (ok moet eigenlijk in een ander forum deze vraag )
Zijn er mensen die dit idee al hebben waargemaakt? Wat zijn de bevindingen?

Alvast bedankt.

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:07

jwbagger

,.-~'`'~-.,

waar geluidskaarten veeel in verschillen is vaak de D/A converter, en die wil je nu juist extern hebben... waarschijnlijk zal het dan minimaal verschil maken welke geluidskaart je kiest in principe :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Probeer eens te beginnen met de zoekfunctie te gebruiken, over muisstille onderdelen is ZAT te vinden, over geluidskaarten voor hifi loopt ergens zelfs een speciaal topic boordevol info, over het opslaan en afspelen software is ook veel te vinden en dat is ook een kwestie van smaak... Daar zou je een los topic over kunnen openen (mediaplayers en geluidskwaliteit), maar de rest van je vragen zijn gewoon heel makkelijk op te zoeken

[search=stille pc]
[search=geluidskaard hifi]
[rml][ MP3] op High End - welke geluidskaart beste?[/rml]

[ Voor 8% gewijzigd door JvS op 12-01-2004 00:25 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.