Toon posts:

IBM 80gb helemaal dood(stil)?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb het volgende probleem.

ik heb 2x 80gb ibm 7200rpm schijven al geruime tijd succesvol in raid0 draaien op een asus a7v333 moederbord. zet ik vandaag mijn pc aan werkt de raid configuratie niet meer. na onderzoek blijkt dat één schijf is overleden.

deze schijf wordt dus niet meer gevonden (getest op verschillende systemen). normaal zou je zeggen dat een schijf tikgeluiden of rare geluiden maakt als ie dood is of gaat. de kapote schijf maakt echter helemaal geen geluid bij het starten. het lijkt wel of er een contactje kapot is en de motor eenvoudigweg niet draait. misschien de data nog bruikbaar is. als ik met het ibm progje dft probeer loopt de pc vast bij het checken van de hd.

moet ik hem terugsturen of kan ik nog iets proberen? iemand tips?

het search gebruikt maar daar kon ik alleen problemen vinden waar een dod hd vage geluiden maakt

bedankt

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:40

Duinkonijn

Huh?

als je hem in je hand hem en je draait hem zeg maar met de as mee mee voel je dan dat je schijf vrij beweegt... of is het net een baksteen

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
het search gebruikt maar daar kon ik alleen problemen vinden waar een dod hd vage geluiden maakt
Nee, sommige schijven geven gewoon de geest zonder dat ze verder iets doen. Dit komt helaas voor (en in mijn ervaring met IBM's ietsje te vaak...), dus terugsturen die hap!

Verwijderd

Ik weet dat het een oud topic is, maar mijn probleem komt grotendeels overeen.
Sinds vandaag is mijn tweede harde schijf niet meer zichtbaar in windows. Normaal kon ik bij deze computer uit meerdere partities kiezen, maar nu blijken de partities die op de tweede harde schijf stonden verdwenen. Hij werkte tot gisteravond nog gewoon prima en ik hoor nu ook geen vreemde geluiden of iets dergelijks. Heb ook er geen ervaring mee dus ik heb er nog maar helemaal niks aan gedaan.
Enig idee wat ik kan doen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 13:20:
Ik weet dat het een oud topic is, maar mijn probleem komt grotendeels overeen.
Sinds vandaag is mijn tweede harde schijf niet meer zichtbaar in windows. Normaal kon ik bij deze computer uit meerdere partities kiezen, maar nu blijken de partities die op de tweede harde schijf stonden verdwenen. Hij werkte tot gisteravond nog gewoon prima en ik hoor nu ook geen vreemde geluiden of iets dergelijks. Heb ook er geen ervaring mee dus ik heb er nog maar helemaal niks aan gedaan.
Enig idee wat ik kan doen?
Kijk in bios of de hdd uberhaupt daar wel wordt herkend.
NEE?
dan andere kabels op proberen

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
Kijken of je hem kan zien in Schijfbeheer. Zoniet, dan even kijken in je BIOS.

Als je hem wel ziet in Schijfbeheer, test hem dan met HD Tune (kijk bij het 4e TAB-blad).

Verwijderd

schijfbeheer herkent ze ook niet meer. BIOS zal ik nog proberen.
Pagina: 1