[Radeon 9700 Pro] Opstartprobleem met Epox KHA+

Pagina: 1
Acties:

• SenZatioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02-2025

SenZatioN

Improvise...

Topicstarter
Ik heb dus een probleem met mijn Club3D Radeon 9700 Pro in combinatie met een Epox 8KHA+ moederbord. Wanneer ik het systeem 'koud' start dan krijg ik bij de POST een piepsignaal te horen wat aangeeft dat er iets mis zou zijn met de videokaart welke echter gloednieuw is. Het systeem boot dan wel gewoon door echter heb ik dan geen beeld wat nogal lastig werken is... ;)
Als ik bijna meteen na het aanzetten van het systeem de resetknop gebruik dan krijg ik de piepjes niet meer en start het systeem vrolijk op zoals het hoort.
Ligt dit soms aan het feit dat dit bord geen 8x AGP ondersteunt? Heeft iemand een idee, ik heb namelijk weinig trek in om zo altijd mijn systeem te moeten starten...

Info:
Moederbord :Epox 8KHA+ met de laatste BIOS-versie (8KHI3916.BIN)
Videokaart :Club3D Radeon 9700 Pro 128MB met BIOS-versie 008.003
Voeding :Enermax 365 Watt
CPU : AMD XP1700+
RAM : 2x 256MB Twinmos
HD : 3 x IBM Deskstar 180GXP 120GB
Extra : Intel Pro 100+ NIC, Plexstor PX-1210TS SCSI, PioneerDVD116, Creative Audigy en een LSI 53C875 SCSI kaartje

Ondertussen ook de kaart in mijn tweede systeem geprobeerd met een Asus TUSL2 bordje, geen enkel probleem en dat met een 250watt voeding.....

[ Voor 20% gewijzigd door SenZatioN op 12-01-2004 06:58 ]

My software never has bugs, it just develops random features...

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Uit je eigen bevinding blijkt dat het dus niet aan de kaart ligt, aangezien het in een ander mobo wel vlekkeloos werkt (dat mobo ondersteunt ook geen AGP 8x) dus zal je het probleem bij je mobo moeten zoeken.

Simpele vraag is dan ook, zit je kaart helemaal goed in het AGP slot? Probeer het eens iets harder aan te drukken.

[ Voor 69% gewijzigd door Turkish op 12-01-2004 11:59 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-06 20:56
Wie weet dat het aan de de powerconsumptie ligt. Voornamelijk bij het opstarten. Dan is er namelijk een piek in het vermogen. Ik zie dat je drie harde schijven hebt.

Probeer eens een delay (2 sec) in te stellen in het BIOS voor het opstarten van je HD's. Dat heeft bij mij een soort gelijk probleem verholpen. Zelf heb ik drie HD's , een dvd-rom,2 cd-roms en een Radeon9800Pro dus het is een beetje dezelfde hardware opstelling zeg maar. Wel heb ik een zwaardere voeding (Enermax 465)

Die Radeon 9700 heeft toch ook een molex aansluiting voor z'n power? Zit die molex toevallig verbonden met een molex van een HD? Zo ja, zorg dat die molex naar je Radeon niet op dezelfde kabel zit als je HD.

hopelijk lost het iets op

[ Voor 5% gewijzigd door Demon_Eyez op 12-01-2004 17:01 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• SenZatioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02-2025

SenZatioN

Improvise...

Topicstarter
* De kaart zit volledig in het AGP-slot, dat is ook het eerste waar ik aan dacht maar dat is het dus niet...

* De molex-connector zit op een apart gedeelte van de voeding, dus op een aparte draad zonder verdere aangesloten componenten.

* Helaas, geen optie in het BIOS om een HDD Delay aan te geven.

Ik ga er niet vanuit dat het de voeding is, dat is btw een Enermax EG365P-VE FC waarvan de specs hier te vinden zijn. Dan lijkt het mij idd het mobo zoals ik in eerste instantie al verwachte.

[ Voor 17% gewijzigd door SenZatioN op 12-01-2004 19:32 ]

My software never has bugs, it just develops random features...