Toon posts:

Twee routers in 1 netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik heb een vervelend probleem in mijn nieuwe netwerk. De opstelling is als volgt: 1 linksys 24 poort switch waaraan allerlei aansluitingen zitten door het hele huis verspreid. Aan 1 van die aansluitingen een Linksys 54 mbps accespoint/router, daarop (draadloos) aangesloten mijn Toshiba Laptop.

Het probleem nu is dat ik met mijn laptop niet de rest van het netwerk kan zien, blijkbaar omdat ik niet direct op de zelfde switch zit. Internetten kan ik wel want de Linksys AP is ook router en stuurt dus wel het internetsignaal door.

Is het mogelijk dat ik ook de rest kan zien?

BVD, Jacob

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
waar is die andere router dan?

als die andere router gewoon je internet router is, zou ik eens kijken of je die linksys in ap only modus kan zetten. dus router gedeelte uit. je gaat dan via je normale internet router en dan zou alles oka moeten werken

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 21:35

RammY

Dát!

Kun je die ene router niet als bridge in stellen? als je er toch alleen maar een acces point van maakt?

Deze advertentieplaats is te huur!

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Ik weet niet of het kan, maar probeer je AP eens op een modus te zetten dat hij alleen als accespoint werkt en niet als router.
Als dit niet wekt moet je gaan kijken naar je gateways subnets etc en deze hier even posten.
Je kan ook nog gaan kijken naar RIP (routing information protocol) maar hier weet ik niet echt iets vanaf..

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:20
ik neem aan dat je je internet hebt op die wrt54g (linksys router/ap)... als je daar je 24prt switch op zet op de uplink, moet het geen probleem zijn, aangezien je echt maar 1 router hebt die als dhcp server werkt... alle pc's zouden elkaar moeten kunnen zien

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

je zou hier naar kunnen kijken: (Static) routing tutorial
maar zelf denk ik dat je meer hebt aan een setting zodat die "tweede" router geen routertje meer gaat spelen maar bridge :)

Verwijderd

router + router moet trouwens gewoon mogelijk zijn....

Roland

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:42
Maar er kan maar 1 DHCP zijn voor die PC

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eens onderzocht maar er zit geen bridge functie op m'n AP/Router, dus dat is uitgesloten. Is er nog een andere optie?

Moet dat AP trouwens niet ook als router blijven werken om internet op te kunnen? Hij heeft namelijk een extern IP (wat hij krijgt van de andere router) en een intern ip (vast) en is de DHCP van het IP wat mijn WLAN kaartje krijgt.

Bedankt voor de reacties!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu dus de DHCP van mn Wireless AP uitgeschakeld en krijg nu een IP van de modem met ingebouwde router. Maar nu zit ik nog niet 'echt' in het netwerk. Ik kan wel internet op maar in mijn netwerkomgeving vind ik de andere computers in het netwerk niet. Alleen uiteraard wel als ik met een wired connection verbind.

Weet iemand de oplossing?

Verwijderd

Door een fout van mijn computerwinkel heb ik identiek hetzelfde probleem gehad.

oplossing is simpel maar zal U niet behagen.

Omdat linksys SOHO is kan met geen uitgebreide instellingen doen in de router/ap met als gevolg dat enkel internet gerelateerde functies gerouteerd worden.

Oplossing: wrt54G(Router/ap) vervangen door wap45G(accespoint van linksys)

sry voor het slechte nieuws maar dit is de enige oplossing.
Pagina: 1