Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Coolermate CMT-ALS-8BL (alu+leds) zwart spuiten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede-tweakers, :*)

even een kort vraagje, ik wil de coolermate CMT-ALF-8BL ( http://www.coolsonic.de/coolsonic-cmt-alf.html ) zwart spuiten ipv de aluminium kleur wat deze standaard is.

Maar nu is mijn vraagje, is dit verstandig? of beinvloed dat de afvloeiing van de warmte omdat er nu een lak-laag op zit? Of kan ik het 'binnenwerk' er helemaal niet uithalen zodat spuiten (bijna) onmogelijk is...?

ik heb wel even ge-search-ed op coolermate bij got maar kon niets vinden, zeker niet wat ik wil doen...

T H A N X voor het meedenken! :)

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 14:41

jwbagger

,.-~'`'~-.,

een laklaag zal de afvloeiing van warmte waarschijnlijk wel beinvloeden... is anodiseren geen optie?

(en ga me nou niet vragen waar of hoe duur dat is :P )

Verwijderd

voor zover ik weet zorgt een laagje verf over een materiaal ervoor dat je warmte minder goed afgevoerd wordt. en zoals de meeste mensen wel weten absorbeert de kleur zwart ook nog eens warmte. mij lijkt het niet slim om het koelblok te spuiten, de fan kun je rustig spuiten denk ik, al levert dat alu ook nog koeloppervlak bij. en een feit is hoe meer koel oppervlak je hebt, hoe meer warmte je af kan staan aan de lucht.

Verwijderd

ik zou m niet spuiten oid, de verf zal het gaan isoleren.

Verwijderd

Topicstarter
okee, bedankt voor de reacties tot nu toe! ik zal eens kijken voor een zwarte behuizing met blauwe lampjes....

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:10
lol, we hebben 't hier over een fan toch en niet over een heatsink?? :P

een fan produceert bij mijn weten geen warmte, waardoor de behuizing warmer wordt, dus je kan em gewoon zwart spuiten...

en als men stelt dat deze fan op een heatsink gemonteerd zou worden en de behuizing daarmee ook een beetje warmte afvoert, dan nog lijkt mij 't contact tussen behuizing en HS nog te klein, dat een dun verflaagje daar enig invloed op zal hebben..

mijn conclusie: gewoon doen, alleen wel oppassen dat 't niet gaat afbladderen. dus goed ontvetten en opschuren.

Verwijderd

Topicstarter
er zit wat in je verhaal _/-\o_ , het is maar een case-fan natuurlijk, maar dit type fan(aluminium) geef je wel het idee dat het huis van de fan ook warmte (kan) afvoeren...

Maar voordat ik ze (online) stuk of 3/4 ga bestellen, wil ook graag weten van iemand die em heeft of ie wel 'uit elkaar' te halen is, dan ik fatsoenlijk kan spuiten (primer->lak)...

dus iemand toevallig dit type in huis? (en kan even voor mij kijken?) T H A N K ! :)

Verwijderd

Ja kun je gewoon spuiten hoor. Een fan koelt door middel van luchtstroming en voert de warmte toch niet af door het aluminium? ;)

Verwijderd

lol, spuit die fan... tis toch maar een ventilator

Die dingen zijn gemaakt om lucht te verplaatsen, of ze nu met of zonder verflaagje zijn, hij zal heus geen minder cfm's verplaatsen B)

Suc6
Pagina: 1