[Vb.NET] default button

Pagina: 1
Acties:

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb een kleine applicatie gemaakt voor school, alles werkt op 1 ding na. Hij moet aan een aantal eisen voldoen en een daarvan is dat de default button 'Gooi' moet zijn, dus deze moet zeg maar vet om de button zijn zodat als iemand op enter drukt dat het net is alsof er op wordt geklikt.

Afbeeldingslocatie: http://youalin.tweakdsl.nl/dobbel.JPG

iemand die weet hoe ik dit moet doen? Ik ben al enige tijd bezig, en heb diverse mensen gevraagd maar ik kom er niet uit.

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

ik weet alleen hoe het zit in vb, dan moet je bij properties van die button de tabindex op 1 zetten (en tabstop op true)

[ Voor 1% gewijzigd door MeIsTwisted op 11-01-2004 23:17 . Reden: typo ]

Multimonitor is relax :P

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-04 02:41
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee hoe een default-button in VB.NET ingesteld moet worden, maar in Visual Basic 6.0 ging dat via de Default-property. Indien die op True stond, was een knop een default-button.

Hopelijk is het niet veranderd! Succes! :)

• Y0ur1
  • Niet online
elnino schreef op 11 januari 2004 @ 23:20:
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee hoe een default-button in VB.NET ingesteld moet worden, maar in Visual Basic 6.0 ging dat via de Default-property. Indien die op True stond, was een knop een default-button.

Hopelijk is het niet veranderd! Succes! :)
Ik heb alle properties op het form en de betreffende button al bekeken maar zit er niet bij...

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-05 08:21
code:
1
ButtonGooi.focus()

Aan het eind van je form load zetten.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Y0ur1
  • Niet online
Remc0 schreef op 11 januari 2004 @ 23:43:
code:
1
ButtonGooi.focus()

Aan het eind van je form load zetten.
zo? op deze manier werkt het niet

Visual Basic:
1
2
3
    Private Sub z_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
        btnGooi.Focus()
    End Sub

Wat misschien nog van belang is om er bij te zetten is dat de butten 'Gooi' disabled is bij het opstarten, zou dat wat uit maken?
edit:
dat maakt dus zeker uit, het werkt niet als de button bij het opstarten gedisabled is.

[ Voor 25% gewijzigd door Y0ur1 op 12-01-2004 00:00 ]

Verwijderd

Is dat niet de AcceptButton property onder Misc bij de properties van je form?
code:
1
The accept button of the form. If this is set, the button is 'clicked' whenever the user presses the 'ENTER' key.

msdn

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:40
Het is idd de AcceptButton property die je daarvoor moet gebruiken.

Gewoon een kwestie van alle members van de Form class eens te overlopen in de help, en je was er zelf ook wel op gekomen.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1