E-Bay security department

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 18:58
Ik kreeg vanavond opeens dit mailtje binnen:

Hello,
Dear member,

eBay Security Department have investigated logins from ip 212.156.4.69 and 62.156.4.69 with your account.
The Department reported that they are worried that your account might have been stolen and some one may be access your eBay ID and password.
It might have been captured by spy software that some one put in your machine,So...
We put your account under security mode (not restricted) ,
and you should follow some steps to secure your account.

1- You should update your account in our SSL server to prevent it from to be remotely accesed by anyone(Secure Accounts Server) click the link to update Click Here

2- Wait 24 hours to detecting and routing of remote logins machine and you will be e-maild from support@ebay.com to continue using our service.

3-Try to re-setup your operating system and delete all files you suspect in.

With Best Wishes,
eBay Security Department Assistant,
Richard Michael.

Moet ik dit serieus nemen, ik heb volgens mij nog nooit e-bay gebruikt en als ik dat wel heb gedaan moet dat al een hele tijd geleden zijn geweest en ik er dus niets meer van af weet.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:10
Staat er ook in dat er logins van anderen vermoed wordt ;)

Toch zou ik dit wel serieus nemen. Ik zou beginnen met een emailtje naar de emailer (LET OP DAT HET EEN @EBAY.COM ADRES IS!).

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Vincent17
Die IP adressen zijn niet van mij dus het zijn dus logins van anderen.
Het mailtje komt van support@ebay.com

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Plaats dit bericht eens op het prikbord van Ebay.

Eveneens als je je zelf hebt geregistreed bij Ebay nederland ontvang je alleen nederlandstalige mail

• Padje
Misschien de afgelopen dagen geboden op een Object misschien?

Dan kan het misschien zo zijn dat iemand je wil tegenhouden om je ebay niet te gebruiken.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:10
Hey padje!

Stuur eens een reply naar support@ebay. Zij weten het beste wat ze gedaan hebben.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Vincent17
Ja ik weet totaal niet hoe die site van e-bay werkt, volgens mij heb ik het nog nooit gebruikt en als ik het gebruikt zou hebben zou het zeker de nederlandse site zijn. E-bay heette vroeger toch anders, volgens mij was ik daar wel een keer geregistreerd.

Die 3 dingetjes die ik moet doen volgens de mail kan ik niet eens doen want ik moet een ID en password hebben en ik weet dus niet.

• Padje
Goedeavond DiedX ;)

Toch vaak wel oppassen met dit soort mail net als van die Fake Paypal mailtjes, om dus je account info te pikken :(

• Rockster
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:42
and some one someone may be access accessing your eBay ID and password

:| Ik kan me niet voorstellen dat dit van ebay zelf komt

/edit: om over de rest van de fouten nog maar te zwijgen...

[ Voor 18% gewijzigd door Rockster op 11-01-2004 23:28 ]

Mitsu PUHZ-SHW112YAA + ERSC-VM2C

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-03 16:34

we_are_borg

You will Comply

Even het wachtwoord van je account veranderen, doe dit via de site en niet via linken in een email bericht. Als je dat heb gedaan email je E-Bay geef geen responce op het emailtje wat je heb gehad.

Aan je ip's te zien vermoed ik dat je ISP Chello is, het kan zijn dat hun in de gaten houden dat het twee verschillende IP nummers zijn.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Vincent17
Nee ik heb ook al die eerste link gevolgt om mijn ID gestuurd te krijgen naar het adres waar ik dus ook dit mailtje kreeg maar ik krijg voorlopig nog niet mijn ID gestuurd.

• Rockster
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:42
TheJackal schreef op 11 januari 2004 @ 23:29:
Nee ik heb ook al die eerste link gevolgt om mijn ID gestuurd te krijgen naar het adres waar ik dus ook dit mailtje kreeg maar ik krijg voorlopig nog niet mijn ID gestuurd.
Daar hoefde je toch niet je ID en wachtwoord in te vullen he? :/

Anders zou ik snel naar ebay.com gaan en je wachtwoord veranderen.

/edit:

Je wachtwoord is dus waarschijnlijk gejat

[ Voor 17% gewijzigd door Rockster op 11-01-2004 23:33 . Reden: typo ]

Mitsu PUHZ-SHW112YAA + ERSC-VM2C

• Vincent17
Ik kan dus niet mijn wachtwoord veranderen want ik weet mijn ID en wachtwoord wat ik zogenaamd nu heb niet. Ik kan dus helemaal niet inloggen, nou kan je wel je ID opnieuw laten sturen maar die komt dus niet binnen.

En voor we_are_borg, die IP adressen zijn niet van mij. Die zijn van iemand die zogenaamd op mijn account is ingelogd.

Ah ik zag ook dit staan op die pagina:
If you get an email like the one below (except with official looking ebay logo's) "DON'T CLICK THE LINK"....

Although the link looks like it points at:

"http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Verify&your?account"

it actually goes to:

"http://www.slsingles.com/images/ebay_ssl_check_secure_ssl_server_non-restricted_activations_contine_verify_admin_security_ebay_SSLSECURED.htm"

Which then in turn displays what looks like an official ebay sign in screen - but its not..

If you check out:

"http://www.slsingles.com/images/"

you can see each fake page they've setup.

Don't be fooled.
L8ers..

Natuurlijk heb ik wel op die link gedrukt, maar ik kon dus niet inloggen dus ik meen dat er nu niets aan de hand is?????????

[ Voor 78% gewijzigd door Vincent17 op 11-01-2004 23:52 ]

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-05 11:07

r0b

Oh .. my .. god.
Je trapte er in? :/

Als je geen gegevens hebt opgegeven dan valt het nog mee inderdaad. Heb je dit wel gedaan, neem dan even direct contact op met support@ebay.com (de echte ;)).

• Vincent17
Het leek me nogal echt omdat het mail adres klopte enzo, maar ik moest na het volgen van die eerste link dus al gegevens invoeren en die wist ik dus niet meer, waarschijnlijk omdat ik ze niet eens heb. Dus ik heb geen gegevens opgegeven.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-05 11:07

r0b

Dan heb je 'geluk gehad' dus. :)
Maar misschien toch even eBay op de hoogte stellen. Better safe than sorry. ;)

(En ja, dat over die link zal inderdaad wel kloppen, lees ook dit )
Pagina: 1