cheap pci wlan card

Pagina: 1
Acties:

• mylar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 16:48
Ik zoek een goedkoop pci wlan kaartje dat ook nog werkt onder linux. Dus spijtiggenoeg niet de DWL-510 / 610 want dat is een echte miserie... Msi maakt ook goedkope wlan kaartjes, maarja die hebben dan weer een broadcom chipset (dacht ik) die ook al geen linux ondersteuning heeft :( .
Ik heb ergens gelezen dat de prism chipset goed ondersteund wordt (Linux-wlan-ng). Liefst een 11Mbit (802.11b) want meer heb ik niet nodig.

dus enige ideëen? Waar zijn kaartjes met prism chipset (nog) te vinden, en dan liefst in belgië? :?

thx!

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Met ndiswrapper kun je ze wel aan de gang krijgen, met windows-drivers. Niet de optimale manier van werken, maar ze doen het dan wel.

Goedkope PCI-kaarten met 802.11b *en* een Prism-chipset kan ik hier in NL niet vinden (iedereen is op Broadcom-zooi overgegaan. Zeker goedkoper).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 13:29

4POX

Everybody is wired

Ik zelf raad je aan om el cheapo wlan pci kaarten te nemen. Ik heb hier eentje gehad van het budget merk q-tec en tussen de laptop en die wlan kaart een adhoc netwerk gemaakt...

1 meter afstand en nog geen goede verbinding :(

AKA Rinkel weblog

• mylar
wel gedoe met ndiswrapper en linuxant driverloader wou ik vermijden omdat ik mijn dwl-610 zelfs daarmee niet aan de praat krijg... driverloader doet heel de pc crashen en ndiswrapper heeft nog geen volledige ondersteuning voor de realtek chipset. En ja de driver van realtek zelf steld ook maar weinig voor, er zijn maar weinig mensen die hem aan de praat krijgen.

Daarom dat ik naar een kaartje zocht met minder probs, maar ik begrijp hier uit vorige posts dat die bijna onvindbaar geworden zijn?

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-04 18:23

HJR

Je kan ook een PCI->PCMCIA kaart kopen en hierin een PCMCIA kaart proppen. Pcmcia kaartjes met Linux ondersteuning zijn nog wel te vinden....

• mylar
welk model/merk?

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Misschien Sitecom/ trust en dat soort merken voor pcima sloten.

Zal even zoeken wat ze kosten de 11 mbs en de 54mbs.

De prijzen + addi. info:

PCIMA/PCI
Trust SPEEDSHARE TURBO PRO WIRELESS PC-CARD 11 mbs/ 54 mbs
http://www.trust.com/products/product.htm?artnr=13647
€70/ 70 (voor pci)

Trust SPEEDSHARE HOME WIRELESS PC-CARD 11/22/54 mbs
http://www.trust.com/products/product.htm?artnr=13600
€59/ 59

Sitecom Sitecom Wireless Network Adapter, PC Card (WL-011) 11
€36/ 36

Sitecom Wireless Network PC Card, 54 Mbps (WL-100)
€69/ 75

edit:

Merk/prijs toegevoegd

[ Voor 52% gewijzigd door Meneer aard op 14-01-2004 07:49 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• kermi011
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-06-2025
ik heb zelf een sweex kaartje met geloof ik realtek chip prima werkend onder redhat.

kost iets van 30 euro.

http://www.sweex.nl/product.asp?pid=223

[ Voor 17% gewijzigd door kermi011 op 14-01-2004 08:06 ]

Pagina: 1