Internet filter (content) op eigen server zoals filternet

Pagina: 1
Acties:

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Ouders komen net met een leuke actie:
M'n Demon DSL abbo loopt af per maart, of ik dat even wil opzeggen zodat ze filternet kunnen nemen.

Al-met-al mag ik dus mn 65 eur/mnd abbo opzeggen, en voor 90 EUR/mnd een half zo trage lijn terug nemen. Tevens mag ik een payed abbo nemen op een newsserver, en betaal ik 5 eur per 1Gb die ik boven de maandlimiet van 20Gb haal.

Totaal ONacceptabel dus, met de dvdtjes die ik down zit je zo op 80-100Gb per maand...

Enige optie die dus overblijft is zelf gaan filteren, en hopen dat ze het goed vinden werken.

Een proxy heb ik geen zin in als het niet perse nodig is, dus ik zoek software die inet via NAT kan delen, maar toch kan filteren.
Liefst op de server, want losse apps op clients vind ik ook weer niet zo geschikt.

Een programma als netnanny werkt aardig, alleen zuigt het mbt snelheid: Je bak wordt supertraag (imho) en dat hoef ik dus echt niet.

Kortom: Welk proggie raden jullie aan om op mn servert te installeren om pr0n te verbannen op de clients (ouders, broertje) zodat het functioneel overeenkomt met filternet, maar ik toch mn 8mbit behoud en niet me de pleuris hoef te betalen.

Server moet het ook kunnen trekken, dual p3 500.