Toon posts:

Panasonic DG87 reageert niet meer *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben in bezit v/d Panasonic DG87, nu is het probleem;
Namelijk de telefoon gaat wel aan! Er is wel licht, maar je komt verder niet in het menu..
Daar waar je je pincode moet intoetsen alleen licht verder dus niks..

Wat is hier het probleem?
Én zou ik het zelf kunnen reaparen? Garantie heb ik toch al niet meer..

Hier een foto over welk toestel het gaatl;
Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/review/image/panasonic/gd87/live/pic4.jpg

Verwijderd

is best wel kaduuk denk ik, valt waarschijnlijk niks meer aan te doen behalve dan laten repareren voor waarrschijnlijk te hoge kosten (voor de waarde)...
Wat je nog kan proberen is om je accu en je sim eruit te halen, evt een dagje eruit te laten, en dan nog een keer proberen. De tijdelijke geheugens zijn dan gewist en dat wil heel soms helpen.
edit: ik neem aan dat je je accu gewoon vol hebt geladen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2004 22:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Accu zit vol.. tja het scherm brand wel maar je ziet niets..

Kan de connector in de telefoon ook niet los zijn geschoten ofzo? Omdat ik nog wel licht heb!

Verwijderd

Topicstarter
schopje :D

Verwijderd

Topicstarter
* mijn excusses dat ik dit topic weer schop, maar zou iemand hier de oorzaak van kunnen weten? (zit vanaf morgenmiddag tot zondag in Duitsland..) En als ik nu de oorzaak weet kan ik nu nog ff klussen en eventueel morgen iets nieuws halen.. :>

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 23:31:
Accu zit vol.. tja het scherm brand wel maar je ziet niets..

Kan de connector in de telefoon ook niet los zijn geschoten ofzo? Omdat ik nog wel licht heb!
zou kunnen, maar het kan zo veel zijn:
software start misschien niet, dit kan komen door:
dood chippie
slecht verbindinkje
dood weerstandje, condensatortje etc
te weinig stroom: accu defect
beeldscherm krijgt misschien geen signaal:
meer van hetzelfde

Oftewel: het kan aan zo veel dingen liggen dat je dr waarschijnlijk niet achterkomt en als je er al wel achterkomt zal je het waarschijnlijk niet kunnen repareren.

Maar je kan em iig even openschroeven en kijken of je iets tegenkomt wat niet hoort (roest, losgeschoten verbindinkje, brandplekje).

Verwijderd

Topicstarter
*Oke vaag maar waar; ik kan er nog gewoon mee bellen :S en al het geluid doet het, alleen het display werkt niet.. maar nu zat ik ff te denken (ja zelfs ik kan dat :9, het kan denk ik niet aan de software liggen want ik kan wel bellen enzo )

Nu heb ik het volgende;
Oke volgens mij ben ik erachter! Het zit in het contrast.. wat als ik in het donker zit, met de telefoon schuin.. en dan wat intoets bijv. 1,2,4,5,6 ect dan krijg je dikke balken van boven naar beneden in het scherm(verticaal :> ), iets donkerde dan de witte achtergrond..

Dus ik denk dat het contast is versteld.. heeft iemand deze GSM en kan me zeggen hoe het moet veranderen zonder display, in stappen?
'
Óf dit; ik heb de originele Firmware (de software wat op die gsm zit) gedownload.. kan je die ergewoon opzetten met een 'datakabel' en software?
Want als het contrast is versteld en ik zet de Firmware eropnieuw op dan is het contrast toch ook weer goed? :9~
Óf heb ik dit nou helemaal verkeerd :Y)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 19:11:
*Oke vaag maar waar; ik kan er nog gewoon mee bellen :S en al het geluid doet het, alleen het display werkt niet.. maar nu zat ik ff te denken (ja zelfs ik kan dat :9, het kan denk ik niet aan de software liggen want ik kan wel bellen enzo )

Nu heb ik het volgende;
Oke volgens mij ben ik erachter! Het zit in het contrast.. wat als ik in het donker zit, met de telefoon schuin.. en dan wat intoets bijv. 1,2,4,5,6 ect dan krijg je dikke balken van boven naar beneden in het scherm(verticaal :> ), iets donkerde dan de witte achtergrond..

Dus ik denk dat het contast is versteld.. heeft iemand deze GSM en kan me zeggen hoe het moet veranderen zonder display, in stappen?
'
Óf dit; ik heb de originele Firmware (de software wat op die gsm zit) gedownload.. kan je die ergewoon opzetten met een 'datakabel' en software?
Want als het contrast is versteld en ik zet de Firmware eropnieuw op dan is het contrast toch ook weer goed? :9~
Óf heb ik dit nou helemaal verkeerd :Y)
kijk: daar kan je wat mee. Als je nou gewoon es in het boekje opzoekt hoe je het contrast bij steld. Dan doe je gewoon stap voor stap hoe je daar zou moeten komen en dan staat het weer goed.

Leuke vrienden die met je telefoon hebben gespeeld zeker? Ik deed dit altijd bij de grafische rekenmachines van mn oud klasgenoten, gegarandeerd suc6! Zijn ze 10 minuten aan het kloten en besluiten dan toch maar een reset uit te voeren :).

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb nu de handleiding gevonden (Manual) maar daar staat niet van 3 stappen naar onder ect..

zie; http://www.panasonicmobil...s/gd87_dutch_(dpk06c).pdf (geen SPAM!)

Doordat ik niets kon zien heb ik al 'perongeluk een verkeerd nummer gebelt.. met 3 cijfers..!' :(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 16:35 ]

Verwijderd

Heb je het inmiddels opgelost? Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Een wit scherm als ik de telefoon aanzet. Kan wel bellen nadat ik mijn pin heb ingetoetst.
Pagina: 1