Als ik bij de processoren kijk naar de AMD Athlon XP 2800+ (2,25GHz) en de AMD Athlon XP 2800+ (2,25GHz, Boxed) kom ik alleen winkels tegen die de Barton variant verkopen, die zijn werk doet op 2,08Ghz. Opzich begrijpelijk, omdat de 2,25Ghz XP2800+ nauwelijks is gemaakt. Volgens mij kunnen deze 2 produkten wel weg?
Wat raar, ik kwam maar één winkel tegen die in plaats van de T'bred-B core een Barton core had. Een aantal winkels wilden niet prijsgeven welke core zij op hun processors hebben zitten, slechts dat hij op 333Mhz FSB werkt. Daar kan ik dus niets over zeggen, een Athlon XP 2800+ vermenigvuldigt immers altijd met 166. Een Thoroughbred core is de meest nadelige van de opties en dus geef ik die winkels het ‘nadeel’ van de twijfel.
Nog even voor de duidelijkheid: er zijn twee soorten Athlon XP's in de omloop, een versie met een zogeheten Thoroughbred B, en een met een Barton core. Beiden doen hun werk met een frontside-bus van 166MHz, maar de T'bred heeft een multiplier van 13,5 en de Barton 12,5. Hierdoor loopt de een op 2250 en de ander op 2083MHz. De benaming "AMD Athlon XP 2800+ (2,25GHz)" klopt daarom voor de winkels die er staan.
Nog even voor de duidelijkheid: er zijn twee soorten Athlon XP's in de omloop, een versie met een zogeheten Thoroughbred B, en een met een Barton core. Beiden doen hun werk met een frontside-bus van 166MHz, maar de T'bred heeft een multiplier van 13,5 en de Barton 12,5. Hierdoor loopt de een op 2250 en de ander op 2083MHz. De benaming "AMD Athlon XP 2800+ (2,25GHz)" klopt daarom voor de winkels die er staan.