[PHP] Bevestigings mailtje sturen

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:43
Ik heb even rondgezocht hier op GoT en op hotscripts.com, maar kon niet echt vinden wat ik zocht.

Op PHP & MySQL gebied ben ik een echte beginner en ik heb nu een inschrijfformulier aan de praat. Werkt goed, alles staat in de database etc...

Nu wilde ik echter als iemand op de submit knop heeft gedrukt, een e-mailtje sturen als bevestiging dat degene zich heeft aangemeld. Dit moet volgens mij heel makkelijk kunnen, maar ik kom er niet uit :?

Als iemand op submit heeft geklikt komt hij nu op een pagina met "gefeliciteerd, je gegevens zijn succesvol verzonden, blablabla"

en nog een klein vraagje: hoe kan ik nakijken of een primary key al toegevoegd is in de database? ik krijg nu een warning "duplicate key for BLABLA, maar ik wil zelf ook kunnen checken of dit zo is, zodat ik de database "voor" kan zijn, dat ziet er netter uit...

[ Voor 6% gewijzigd door B-Force op 11-01-2004 21:31 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Nu wilde ik echter als iemand op de submit knop heeft gedrukt, een e-mailtje sturen als bevestiging dat degene zich heeft aangemeld. Dit moet volgens mij heel makkelijk kunnen, maar ik kom er niet uit
Da's een simpel mailscriptje; wat lukt je daar niet aan?
en nog een klein vraagje: hoe kan ik nakijken of een primary key als toegevoegd is in de database? ik krijg nu een warning "duplicate key for BLABLA, maar ik wil zelf ook kunnen checken of dit zo is
Gebruik een Autonumber of auto-increment als primary key?

[ Voor 35% gewijzigd door gorgi_19 op 11-01-2004 21:32 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:40
Een primary key voeg je niet toe aan een database, maar aan een tabel.
Bedoel je dat je wilt checken of er al een record is met diezelfde waarde? Dan checkt die unique constraint daar net op. Je moet die fout dan gewoon afvangen, en een user-friendly error-boodschap tonen.

Verder is dit gewoon een scriptrequest, en die willen we hier niet.
Je zegt nl. wat er niet lukt, hoe je het tot nu toe aangepakt hebt, etc..... maw, je wil gewoon dat iemand anders het voor jou schrijft, en dat is nu iets wat we niet willen in P&W. P&W is een discussie-forum over programmeerproblemen, geen plek waar je anderen aan het werk kunt zetten voor je.

[ Voor 31% gewijzigd door whoami op 11-01-2004 21:33 ]

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.