sony xplod versterker plan

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2023
ik heb het volgende plan:

Versterker: Sony Xplod 75 watt per kanaal
2 3 weg 400 watt boxen
1 150 watt subwoofer 4 of 8 ohm

nu is mijn vraag aan jullie kan ik beter een 4 0f 8 ohm subwoofer kopen???

en hoeveel ampere trekt een sony xplod? ik dacht aan 25A wat ik zo gehoord had want ik moet dan een goede transformator hebben

Klopt het dat je als je een auto versterker wilt aansluiten je de batt kabel aan de transformator moet doen, de rem kabel vanaf de batt aansluiting aftappe en de ground kabel gewoon aan de 0 (-) van het stopcontact kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Pak maar een 4 Ohm woofer, dan werkt je versterker mooi op 2 Ohm per kanaal als je een gebrugd kanalenpaar gebruikt, waarmee je het maximale uit de versterker trekt. Stel dat je daadwerkelijk 75 watt per kanaal voor de full range speakers eruit trekt en 225 watt voor de woofer, dan heb je 375 watt uit die versterker lopend. Dat is met 12 volt 31,25 Ampere.

De versterker sluit je gewoon met een flinke stroomdraad aan op je accupool. De min plaats je gewoon achterin op het chassis aan de kant waar ook de accu ligt (links of rechts). Zet wel een zekering binnen 30 cm vanaf je accu. Anders heb je echt je auto in de fik staan als er ergens kortsluiting optreedt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Volgens mij wil hij een 'adapter' gebruiken, neem dus maar een flinke ringkern van een ampere of 40. Zorg wel dat je voldoende extra condensatoren hebt om het signaal wat af te vlakken, en wat betreft het aansluiten: primary van de transformator op het lichtnet, autoversterker op de secundairy van de transformator, de ground kan eventueel aan de aarde, maar NOOIT aan de - pool want de polariteit van een stopcontact is nooit te waarborgen en bij verkeerd schakelen zou je dus 220 op je versterker krijgen. Ook bij 'goed' aansluiten krijg je een vervuild signaal of het werkt helemaal niet. Ground bij het ontbreken van een - op de - van de secundairy van je tranformator, als er wel een - is op je versterker dan op de aarde aansluiten.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2023
ik ben al op zoek gegaan naar een transformator, alleen omdat de versterker op 12v werkt en ik zo`n 40 ampere nodig ben

12x40=480va

Kent er iemand een winkel waar je zo`n trafo kunt halen?

k ben al bij conrad geweest maar daar kwam ik bij 300va op zijn hoogst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:03

voodooless

Sound is no voodoo!

Hoezo moeilijk doen en een auto amp kopen als je hem voor thuis gaat gebruiken? Je gaat dan onnodig geld uitgeven aan de voeding. Koop gewoon een degelijke "normale" amp, ben je goedkoper uit en is kwalitatief beter. No offence, maar Sony en car audio, dat gaat bij mij echt niet samen...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28864

Sony explop is zo'n beetje het slechtste wat je kunt kopen voor in de auto. Als je toch een auto amp voor relatief weinig geld zoekt, ga eens bij ground zere en caliber kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Sony Xplod is qua versterkerspul prima materiaal en echt Sony. Goede kwaliteit voor de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
als ik het goed begrijp wil je het dus in huis gebruiken?, kun je dan niet beter een gewone versterker kopen en het spul daar op aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

harryslinger schreef op 13 januari 2004 @ 20:44:
als ik het goed begrijp wil je het dus in huis gebruiken?, kun je dan niet beter een gewone versterker kopen en het spul daar op aansluiten?
Ja :P

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• WynX
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-07 22:16
http://www.rocalux.nl/trafos.asp

ze hebben blok trafo's met 500va

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Losse bloktransformatoren geven ook wisselspanning, geen gelijkgerichte en afgevlakte en bromvrije 12 volt....

Voor gebruik thuis kan je beter een normale versterker kopen, het grootste
probleem van een auto versterker is genoeg vermogen halen uit slechts
12 volt, daar zijn vrij dure oplossingen voor nodig.

Een normale versterker gebruikt dan eerder een volt of 30 voor de eindtrap.
Pagina: 1