Toon posts:

Informatie printer webbased weergeven, hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er bestaan voor bijvoorbeeld HP tooltjes zoals de HP Web Jet Admin om te kijken wat een status van een netwerkprinter is. Bestaat er zoiets ook gewoon voor minder geavanceerde printers?

Valt me tegen wat hierover te vinden is. En ik had ook gedacht dat er allang mensen waren geweest die hierover wat gepost hadden, want via de search is weinig te vinden.

Heeft er iemand meer info voor mij, zodat ik weet of dit zowieso wel mogelijk is?

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:22
CUPS? Is wel voor Linux

[ Voor 50% gewijzigd door robbert op 11-01-2004 21:02 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tegenwoordig, hebben de meeste printers een eigen web-interface...
Als de printer een IP-adres heeft, dan kan je gewoon in een balk van een webbrowser die IP-adres invullen, en komt het menu vanzelf voor je...

Mjin vraag is dus, welke printer heb je, waar je dat wil doen?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de late reactie

Voor de HP Photosmart 7550. Heeft geen ip nummer. Volgens mij gaat het dan ook niet werken. Maar misschien dat iemand een alternatief weet...

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-08 20:02
Ik denk dat TS het voor normale huis-, tuin-, en keukenprinters met parallelle of USb aansluiting bedoeld (net zoals ik me eigenlijk af vraag) .

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb hier een W2k3 server die oa als print server functioneert. Maar ik wilde gewoon relaxed in een webbrowser m'n geschatte inktniveau, queue's e.d. zien... De printer heeft idd een usb aansluiting.

Btw Cups valt al af, als er geen windows versie is.. Ben niet van plan m'n os van m'n server te wijzigen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2004 23:30 ]

• Joen
Allicht dat enkele info met behulp van een C programmaatje uit te lezen is zodat dit met PHP weer te geven valt op een webpagina...
Ik ben alleen geen programmeur... :?

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:59
Ik denk dat als je als je bepaalt welke info je wil hebben, je met enig zoekwerk wel wat in elkaar kan scripten om deze info weer te geven in html

Verwijderd

Topicstarter
brokenp schreef op 11 januari 2004 @ 23:32:
Ik denk dat als je als je bepaalt welke info je wil hebben, je met enig zoekwerk wel wat in elkaar kan scripten om deze info weer te geven in html
Ja, bij de eigenschappen van de printer zie je zo'n beetje de informatie die ik wil zien in een webbrowser. Nu is programmeren en/of scripts maken niet m'n sterkste kant. En ben ook niet van plan een script request te doen.

Ben ik nu echt de enige die van z'n huis-, tuin- en keukenprinter iets wil publiceren in een webbrowser? Of zijn er al meer mensen bezig geweest met zoiets onder windows?

• Joen
Ik ben bezig met een project om allerlei informatie uit een Windows webserver te halen en weer te geven op webpagina's en zou een dergelijke oplossing ook goed kunnen gebruiken.
En nee dus, je bent niet de enige ;)

Info waar ik aan zit te denken om weer te laten geven:
- Naam geïnstalleerde printer
- locatie geïnstalleerde printer (USB, LPT1, IP-adres, etc. etc.)
- status
- gedeeld ja/nee
etc. etc.
Voor mij vooral basic info die met een rechtsklik op de printer in Windows ook op te vragen zou zijn.
En nee, ik was ook niet van plan een program-/scriptrquest te doen, maar bereidwillenden mogen mij mailen (en Sayakoreante ook vast wel).

MOD's: kan mijn bericht nog door de beugel?... :-$

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zou dit niet in de buurt komen van wat je wilt ?

Verwijderd

Topicstarter
hmm, dat is info over puur het installeren van een printer via web. Maar voor de rest zie je geen informatie over de printer. Tis ook niet echt webbased zo te lezen.

Of lees ik er nu overheen?

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Volgens mij kan je er ook tot op zekere hoogte management mee uitvoeren - http://www.microsoft.com/...ileandprint/inetprint.asp

Verwijderd

Topicstarter
hmm, gelezen en geprobeerd. Maar http://server/printers werkt niet bij mij. Ook niet op de server zelf. Waarschijnlijk moet er dus ook bij IIS iets goed geconfigureerd zijn, maar dat doet allemaal wel. Want andere internetpagina's werken daar ook. Enig idee wat ik verkeerd doe?

Ziet er wel handig uit :)
Pagina: 1