Toon posts:

[XP] Service controle manager prob

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om even met de nodige specs te beginnen :

Specs
P4 1800 mhz
Asus P4S333 moederbord (Met laatste bios update
512 mb DDR 333 mhz werkgeheugen
Maxtor 6L040J2 40 gb harde schijf
Samsung SP0802N 80 gb hardeschijf
Brander en cdromspeler *en de rest lijkt mij niet relevant*

Het probleem
Ik heb dus op mijn computer draaiden onder windows xp pro met service pack 1 een account aangemaakt met beperkte rechten. Dit zodat mijn vader die account kan gebruiken om te kunnen werken met de computer en zonder dat hij bepaalde instellingen overhoop kan halen. :+

Nu heb ik zijn account dus aangemaakt vervolgens daar onder ingelogd en nu krijg ik de volgende foutmeldingen na mijn hoofd gegooit en ik heb dus geen idee waar het aan zou kunnen liggen. ;)
quote: 1ste foutmelding
SC Man
Toegang geweigerd
Klik ik dan op oke. Dan krijg ik nog een foutmelding daar direct achteraan
quote: 2de foutmelding
SC Man
Can't open service control manager
Alleen norton antivirus en norton firewall worden bij het inloggen geladen. Deze werken allebei helemaal correct dus daar kan het niet aan liggen.
Onder mijn eigen account heb ik helemaal nergens geen last van. (Account met admin rechten)

Ik heb de search al gebruikt * Gezocht op de zoektermen : SC, SCM, Service Control Manager *en kon niet echt op relevante zaken uit. Ik heb via groepsbeheer al een paar inlog instellingen aangepast maar hij blijft deze melding geven. Ik heb ook al windows een keer opnieuw geinstalleerd maar dit heeft geen nut gehad. Alles gaat prima tot dat ik die account aan maak.

offtopic:
Eerste tech post @ got :*)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Al op Google gekeken?
[google=Can't open service control manager]

CDman heeft te maken met je CD burning opties. Hier staat de oplossing: http://www.dougknox.com/xp/scripts_desc/xp_cdburn_auth.htm

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

[hier stond een foutje]

[ Voor 92% gewijzigd door Microkid op 11-01-2004 20:59 ]

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Het laatste kan niet het geval zijn... daar had ik ook al nagekeken

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 20:59:
Het laatste kan niet het geval zijn... daar had ik ook al nagekeken
Hmmm, had dat dan in je openingspost vermeld. We zien graag dat je even verteld wat je zelf al geprobeerd hebt, zodat we niet (zoals nu) met dezelfde oplossing komen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Oke.. |:(
Stom van mij maar ach al doende leert men

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik heb nu vandaag ff google doorzocht maar ik kan daar niks over vinden wat ook maar enigszins bij dit probleem in de buurt komt.. heeft iemand nog een suggestie ?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 11:44:
Hmm ik heb nu vandaag ff google doorzocht maar ik kan daar niks over vinden wat ook maar enigszins bij dit probleem in de buurt komt.. heeft iemand nog een suggestie ?
Je geeft aan wat met de local security policy te hebben gerommeld. Werkt het wel als je de veranderingen ongedaan maakt ?

Heeft de pc alle Windows patches ? Ad-aware oid er al overheen gehaald ?

Al een identieke, nieuwe account aangemaakt (zelfde rechten enz.) werkt het dan wel ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Alles wat ik vind op google over je probleem hebben met de link van Microkid te maken.

Log anders eens in met een account met admin rechten, dan deze comp > rmb op cd writer > eigenschappen > opnemen > uitvinken. En dan even rebooten en inloggen als beperkte user.

Verwijderd

Topicstarter
@ sanfranjake

Lokal security policy heb ik weer terug gezet toen bleek dat het niet werkte. Geen veranderingen waarneembaar, pc is voorzien van alle windows patches en up to date qua drivers. Adaware er al overheen gehaald. Maakt geen verschil

Identieke, nieuwe account met dezelfde rechten geeft zelfde foutmelding. Ik heb daar onder gebruikers met admin rechten geen last van

@ Mike Jorad

Uitgevinkt onder admin account = geen verschil

• grimson
  • Laatst online: 19:52

grimson

domeingrommer

Het lijkt of er toch iets gebeurt tijdens het aanmelden wat niet gestart kan worden onder een niet admin account.

Kan je niet in de registry kijken bijv. bij '[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]' wat er gestart wordt bij het inloggen (uiteraard bij user account) ?

[ Voor 24% gewijzigd door grimson op 12-01-2004 21:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Onder die register sleutel is niks te vinden. Is gewoon helemaal compleet leeg :S

• grimson
  • Laatst online: 19:52

grimson

domeingrommer

Hmm.. op meer plaatsen staan er dingen die gestart worden bij het aanmelden;
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
Dit geldt voor alle gebruikers, staat hier wat tussen (moet haast wel)

Exporteer deze key met REGEDIT (voor herstellen) en maak dan alles leeg. Zo kan je proberen of hier iets gestart wordt die die error geeft. Of start deze dingen nogmaals onder 'het' account !?

Verwijderd

Topicstarter
Ben erachter norton firewall veroorzaak het probleem. Hij werkt dan wel goed maar kan dus niet updaten via liveupdate. Ik ga volgens groepsbeheer die account van mijn vader wel regelen. Gewoon dus "beheerder" van maken en daar beperkingen in op gaan leggen in die account. En zorgen dat die alleen daar onder werken.

Bedankt in ieder geval :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 10:58:
Ben erachter norton firewall veroorzaak het probleem. Hij werkt dan wel goed maar kan dus niet updaten via liveupdate. Ik ga volgens groepsbeheer die account van mijn vader wel regelen. Gewoon dus "beheerder" van maken en daar beperkingen in op gaan leggen in die account. En zorgen dat die alleen daar onder werken.

Bedankt in ieder geval :)

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem. Het ligt dus aan je ASUS video kaart.
Hij start het programma anvshell op, deze file moet je gewoon deleten, staat in windows map en je probleem is opgelost hoef je niet al die account settings te veranderen

Gr,

Leon

Verwijderd

je kunt ook gewoon de file uit je registry halen hij staat er wel degelijk in
Pagina: 1