Toon posts:

Tekst knippert van IIyama monitor (A902MT)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een IIyama VM pro 19" monitor (A902MT) aangesloten op een Asus GeForce2 MX. Als je dicht bij de monitor zit, zie je dat de letters niet goed stilstaan. De nieuwe detonator3 van Nvidia heb ik ook al geprobeert :'( , maar geen resultaat. (De vernieuwings frequentie staat op 100Hz). Weet iemand hier een oplossing voor?

• Frenzy
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-12-2025
verkeerde forum...
Kijk even bij hardware ofsow

deze http://gathering.tweakers.net/listtopics/8

Verwijderd

Als je dicht bij de monitor zit.....niet doen dan hé.

Refreshrate van 100Hz en dan nog bewegende letters: a)je hebt stroboscopische ogen of b)het beeldscherm is toch niet helemaal toppie joppie

Verwijderd

Topicstarter
aan mijn ogen ligt het niet, meerdere mensen zien het namelijk.

Trouwens waneer ik bij START->Shutdown klik dan zie ik de beeld lijnen niet helemaal recht lopen en deze staan ook niet stil.
(extra informatie):?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:48
Welke res draai je??
Al je met een monitor tegen het max van z'n refreshrate gaat, dan wil het beeld nog wel eens gaan bewegen. Zet eens je refreshrate terug van 100 naar 85 of 75. Probeer anders eens een lagere resolutie...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

heb je misschien je videokaart te ver overclockt.:Z

• GarBaGe
BTW, een GF2MX staat toch bekend als zijnde: niet zo'n kwalitatief goed 2D-beeld. Misschien anders hier en daar een weerstandje van je kaart slopen?? :)

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Ik heb met mijn 901 wel het probleem dat de letters wazig worden op 100Hz naar mijn idee terwijl hij veel strakker word op 85 Hz, dus probeer dat eens ??!!??

Gewoon spullen

Verwijderd

Topicstarter
Welke res draai je??
---100Hz, heb 85Hz en optimal ook geprobeerd hetzelfde resultaat

heb je misschien je videokaart te ver overclockt?
---nog niks aan de kaart gesleutelt.

Misschien anders hier en daar een weerstandje van je kaart slopen?
---hmm net twee weken gelden gekocht, lijkt mij de laatste optie?!

• GarBaGe
Draai je 1024x768 of 1280x1024 of 1600x1200 :?
Heb je al eens een andere vidkaart geprobeerd :?
Heb je je monitor al eens op een andere bak gehangen :?

Verwijderd

Topicstarter
res. is trouwens 1280x964
(964:? in ieder geval 1 lager dan 1280x1024)

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk is je moire niet goed ingesteld. Je verteld dat er verticale lijnen in je beeld staan wanneer je je afsluitscherm op je beeld hebt. Hier kan je dat heel erg goed zien. Probeer met dat scherm en het menu van je Iiyama de instellingen te veranderen. Moet lukken. Als het daarna nog problemen oplevert zou ik gewoon ff met de helpdesk van Iiyama bellen. Indien kapot krijg je waarschijnlijk direct een nieuwe omdat ie nog net nieuw is. Die komen ze brengen ! Daar betaal je dus dat extra beetje bij Iiyama voor, de service. (telnr : staat op je garantiekaart in het plastic aan de zijkant van je doos).

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Tja of je stopt de stekker erin :+

Verwijderd

Topicstarter
Tja of je stopt de stekker erin
---hmm als ik dat niet gedaan zou hebben had ik ook geen beeld gehad! Dat ding werkt niet op zonne energie :(

• GarBaGe
Klinkt idd als defect. Terugbrengen en nieuwe ontvangen :)

Verwijderd

Topicstarter
zijn er geen betere drivers te vinden voor de monitor? ik gebruik namelijk de orginele van IIyama.

Heb trouwens twee monitoren gekocht en hebben beide hetzelfde probleem. Beide monitoren zijn aangesloten op verschillende bakken. Het ligt dus niet aan de monitor maar meer aan de drivers denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk is je moire niet goed ingesteld. Je verteld dat er verticale lijnen in je beeld staan wanneer je je afsluitscherm op je beeld hebt. Hier kan je dat heel erg goed zien.
---Heb ik geprobeerd:'(

bij een res. van 800x600 staat het beeld trouwens stil. Als de monitor kapot zou zijn zou hij het dan wel kunnen doen op deze res?

• EyE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-08 17:42

EyE

Ey,
annihilator, heb je al een oplossing gevonden? of iemand anders?
heb hetzelfde probleem, die trillende letters, met mn MA901U
geforce2/MX400 laatste nvidia drivers, originele monitor-inf van iiyama.
je moet wel goed kijken, maar als ik ff zit te priegelen in photoshop ofzo, dan zit ik toch echt dicht bij het scherm.

Verwijderd

Ik heb het probleem ook, dit is 1 van de fouten van de vmp 451 ze hebben het bijna allemaal :(

kijk anders bij het iiyama 451 probleem topic.

[topic=130527]

• Rocco
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-05 22:00

Rocco

nightlife

Dit probleem heb ik dus ook met m'n CTX PR960F 19" Ik zie duidelijk trillende letters, vooral als er iets beweegt op het scherm (bijv. knipperende banner). Misschien ligt het wel aan het type beeldbuis. Ik geloof dat het bij mij een trinitron beeldbuis is. Het ligt niet aan mijn videokaart, had eerst voodoo3 en nu kyroII en het beeld is nog steeds niet stabiel.
Pagina: 1