ADSL - verhuizing

Pagina: 1
Acties:

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Omdat @home mij de keel begint uit te hangen, ben ik aan het uitkijken naar een goede, snelle en stabiele ADSL-aansluiting. Het punt is alleen dat ik tussen 6 en 8 maanden verwacht te verhuizen. Dat zou met ADSL een probleem kunnen geven, als het netwerk op de plaats van 'bestemming' niet leverbaar is;

hier in Kampen kan ik een abonnement nemen op ADSL van KPN, BBNed en Tiscali. Als ik zo de voorwaarden eens doorspit, zie ik het volgende:

KPN (provider = XS4ALL):
DUUR VAN DE OVEREENKOMST
De Overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd en heeft een minimumduur van een
jaar te rekenen vanaf de datum dat ADSL van KPN Telecom bedrijfsklaar aan de Contractant ter
beschikking is gesteld.
De Overeenkomst kan tegen en na het verstrijken van de minimumduur schriftelijk met inachtneming
van een opzegtermijn van één maand door de Contractant worden opgezegd.
Opzegging tijdens de minimumduur is alleen mogelijk indien de Contractant tijdens de minimumduur
is overleden, danwel bij door KPN doorgevoerde wijzigingen als bedoeld in artikel . , dan
wel zich een situatie voordoet als bedoeld in artikel , vierde lid.
De Overeenkomst kan door beide partijen worden opgezegd, met inachtneming van het bepaalde
in artikel , derde lid, en , vierde lid, indien (de aanbiedingsvorm van) ADSL van KPN Telecom
waarvoor een Overeenkomst was gesloten met inachtneming van het in dat lid bepaalde wordt
beëindigd.
Zowel de Contractant als KPN kunnen de Overeenkomst ontbinden indien de andere partij tekortschiet
in de nakoming van één of meer van haar verplichtingen, voor zover dit tekortschieten
ontbinding rechtvaardigt. Indien nakoming nog mogelijk is zal eerst een schriftelijke aanmaning
moeten worden gezonden, behoudens in de gevallen bedoeld in artikel , tweede lid, of er reeds
een herinnering als bedoeld in artikel , derde lid is gezonden. Ontbinding is tevens mogelijk in
geval van faillissement of surséance van betaling van de Contractant, tenzij de curator of bewindvoerder
kiest voor voortzetting van de Overeenkomst en daarbij voldoende zekerheid stelt
overeenkomstig artikel .
De Overeenkomst wordt automatisch beeindigd op het moment dat Contractant niet langer
beschikt over een daartoe geschikte aansluiting op de vaste telefoondienst van KPN.
BBNed (provider = Demon): (uit de Demon FAQ)
# Kan ik mijn DSL aansluiting verhuizen?

Voor verhuizing van een DSL aansluiting gelden bepaalde voorwaarden. Als u van plan bent binnen een jaar te verhuizen kunt u beter nog geen DSL Express aanvragen.

* Verhuizen van uw aansluiting is technisch niet mogelijk. In feite is er dan ook geen sprake van verhuizing, maar van een nieuwe aansluiting.
* Binnen de eerste 12 maanden van het contract bent u verplicht de abonnementskosten van de bestaande aansluiting door te betalen.
* Op uw nieuwe adres gaat u een nieuw contract aan met een looptijd van ten minste 12 maanden.
* In alle gevallen dient u opnieuw verhuis/opstartkosten te betalen voor de aansluiting op de nieuwe locatie.
* In beginsel zal uw nieuwe aansluiting door dezelfde DSL partner gerealiseerd worden. Indien op uw nieuwe locatie alleen door een van Demon's andere partners geleverd kan worden is het mogelijk dat u een ander type modem ontvangt voor de nieuwe aansluiting.
* De telefoonlijn op uw nieuwe adres moet reeds aangesloten zijn voordat u een order kunt plaatsen.
Tiscali (provider = Tiscali):
4.9 Indien de Klant zijn Abonnement wil verhuizen naar een ander adres en/of telefoonnummer, kan hij hiertoe schriftelijk een verzoek indienen bij Speedlinq . Speedlinq is gerechtigd redelijke kosten voor deze wijziging in rekening te brengen. Aangezien bij een verhuizing het abonnement op het oude adres / telefoonnummer moet worden afgekocht, en een geheel nieuwe aansluiting op het nieuwe adres/ telefoonnummer moet worden aangevraagd, vangt de minimum contractsperiode na verhuizing opnieuw aan.

4.10 Indien de Klant verhuist naar een gebied waar het ADSL-netwerk waarop hij is aangesloten geen dekking heeft, komt dit voor risico van de Klant.
Moet ik nu echt voor KPN kiezen omdat ik verwacht binnen een jaar te verhuizen, en ik niet weet waarheen, dus ook een kans heb dat daar geen zelfde netwerk aanwezig is?

Wie heeft hier ervaring met het verhuizen binnen een jaar, waarbij er op het nieuwe adres niet hetzelfde DSL-netwerk aanwezig is? Zijn ze echt zo streng? En: voor risico van de klant (Tiscali), kan dit zomaar?

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:55
je zou ook naar de providers kunnen bellen, die kunnen je daar denk ik wel duidelijkheid over geven. ;)

• melvie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-05 16:40

melvie

Retro Icon

Ik heb zelf voor speedlinq gekozen omdat ik van chello ben overgestapt op adsl, en omdat we binnen een jaar willen gaan verhuizen, dat kon volgens de voorwaarden van speedlinq.

Ik zit nou via het netwerk van BBned, en dat werkt perfect! persoonlijk zou ik dus speedlinq aanraden..

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:53
KPN heeft over 8 maanden 97 tot 100% dekking.
bij andere aanbieders is dat helaas niet zo. dus als je gaat verhuizen zit je bij KPN iig veilig

TheS4ndm4n#1919

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Bij KPN kun je altijd verhuizen. PUNT!

Kies je voor een ander (bbned e.d). dan zul je het adsl tot het eind van je contract(op het oude adres) moeten betalen.
Als je dus weet dat je binnen een jaar gaat verhuizen, kun je dus het beste voor een "connected by KPN" verbinding kiezen.
(alvast succes met je verhuizing, ik help je niet met sjouwen! ;) ).

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Via Demon kan je je aansluiting verhuizen. Dit wordt echter gezien als contractbeeindiging. Je dient daarom het gehele jaar uit te betalen en op het nieuwe adres opnieuw aanvragen. Zelfs als je je telefoon op een andere naam laat zetten kan dit al niet overgezet worden.

Waarom men het een verhuizing blijft noemen beats me 8)7. Dit alles overigens telefonisch van Demon vernomen.

Ze zetten het dus niet voor niets in die faq's ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 11:41

Opa

Nu Multifocaal!

Ik ben toevallig voor een vriendin die in hetzelfde schuitje zit, dit ook aan het uitzoeken.

Speedlinq (25) en Demon (20) zijn de goedkoopsten.
Demon laat je bij een verhuizing de aansluiting op het oude adres doorbetalen, Speedlinq (BabyXL) stopt wel de oude aansluiting maar laat je op het nieuwe adres weer minimaal een jaar bijtekenen, begint dus vanaf nul maanden te tellen.
Dit alles vanwege de ondoorzichtige procedure van de transportcarriers (KPN, BBNed, BabyXL). In feite bestaat een "verhuizing" van een aansluiting namelijk niet en moet er altijd een nieuwe aansluiting worden aangevraagd.

Aangezien Speedlinq het in mijn ogen netter oplost dan Demon, en aangezien je het pakket zo bij Belcompany kan ophalen, (1 iemand had na negen dagen al een signaal) ga ik voor haar toch Speedlinq regelen.

O ja, Speedlinq is goedkoper omdat de modem en de opstartkosten inbegrepen zijn. 12*25 is 300, 12x19,95 plus 69 plus 75 is 389.
En nee, zij heeft nu nog geen Ethernetmodem nodig. :)

Het enige wat ik nog moet uitzoeken is wat er gebeurt als er op de nieuwe locatie geen BabyXL is. Ik neem aan dat het abbo dan opgewaardeerd kan worden naar het 32,50 KPN abbo van Speedlinq maar ik kan niet echt een nummer van de klantenservice vinden op de Speedlinq site.

[ Voor 13% gewijzigd door Opa op 14-01-2004 14:28 ]

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 11:41

Opa

Nu Multifocaal!

Hmm, Speedlinq heeft toch een iets beperkter interpretatie van onbeperkt dan ik heb.... 5 GB per maand voor het goedkoopste abbo.

Nèxt!! :|

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
koelkast schreef op 11 januari 2004 @ 20:49:
Moet ik nu echt voor KPN kiezen omdat ik verwacht binnen een jaar te verhuizen, en ik niet weet waarheen, dus ook een kans heb dat daar geen zelfde netwerk aanwezig is?

Wie heeft hier ervaring met het verhuizen binnen een jaar, waarbij er op het nieuwe adres niet hetzelfde DSL-netwerk aanwezig is? Zijn ze echt zo streng? En: voor risico van de klant (Tiscali), kan dit zomaar?
Verhuizen naar een plek waar hetzelfde netwerk niet aanwezig is is niet handig, dan kan je simpel weg je lijn niet verhuizen natuurlijk. En dus zal je bij iedereen lijkt mij gewoon je 1 jarig contract moeten afbetalen.

Verhuizen van bbned verbindingen kan wel, hangt naar mijn inziens van de isp af.

http://www.cistron.nl/hel...ml?chapter=677&history=63

't kan wel maar 't kost wat.

[ Voor 109% gewijzigd door bjck op 23-01-2004 01:41 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

ik had vorig jaar 2 maanden adsl van xs4all (kpn) deze naar 2 maanden verhuist naar mijn nieuwe woning zonder problemen, ik zat 2 dagen zonder adsl omdat ik iets eerder het huis betrad, echter was de verhuizing wel 3 dagen eerder geregeld dan ik had aangegeven :) dus conclusie is dat verhuizen met xs4all icm kpn vlekkeloos kan lopen met geringe kosten, 60 eur geloof ik of minder. Met Bbned kan het ook, alleen kost het ff wat meer.
Pagina: 1