pc op bepaalde tijd laten opstarten.

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 17:35
wil mijn pc elke ochtend automatich laten opstarten zodat ik niet eerst hoef aan te zetten en te wachten :P
alleen krijg ik volgende week een nieuw mobo en cpu (amd 64)
nu is mijn vraag: op die van asus zit geen wake on schedule en msi wel.
is er echt geen mogelijkheid om hem via een softare flash ander progie tog aan te laten springen???

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Verwijderd

Wat dacht van hibernate (slaapstand) ?

[ Voor 144% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2004 20:56 ]

Verwijderd

Ik heb zelf een P4P800 Deluxe en hiervoor een A7V en een P2B-F gehad, en op al die asus bordjes zat in het bios een mooie wakeup setting.
Welk bord krijg/heb jij?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:06
Kijk idd eens in je BIOS.

Ik heb een paar jaar geleden eens een pc van iemand bij me thuis gehad en die starte ook automagisch op via een timer in het BIOS, natuurlijk 's avonds laat wanneer ik net in bed lag. Wist toen nog niet dat dat kon en stond een paar maal vreemd te kijken (begon aan mezelf te twijfelen) 8)7

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

De A7M266 van ASUS, een al wat ouder maar uiterst stabiel board. draagt er aan bij dat ik zo nodig elke morgen op elk gewenst tijdstip kan worden gewekt met het zachte gezoem van mijn voeding wat overstemt wordt door de vrolijke klanken van de Windows XP start-up-tune.

Ik neem dan ook aan dat elk ASUS-motherboard deze functie in het BIOS heeft staan.

ARME AOW’er

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb bij een computer voor een klant ingesteld dat deze computer om 8.15 aan gaat en om 16.30 uitgaat. In weekenden gaat de computer ook op deze tijd aan maar om 8.30 uit dus dan staat deze een kwartier aan. Deze computer gaat voor de rest helemaal auto aan en uit en het werkt perfect!!!! Je kan het namelijk in de bios instellen dat die aan gaat en in Windows moet je bij taakplanner even een scriptje maken en klaar.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
En anders zet je gewoon zo'n tijdklokje van een paar euro tussen pc en stopcontact. Is ook nog beter voor het stroomverbruik, want je wilt niet weten hoeveel stroom een pc nog verbruikt als ie 'uit' staat.

[ Voor 45% gewijzigd door Palomar op 11-01-2004 23:09 ]

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:31

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Palomar schreef op 11 januari 2004 @ 23:08:
En anders zet je gewoon zo'n tijdklokje van een paar euro tussen pc en stopcontact. Is ook nog beter voor het stroomverbruik, want je wilt niet weten hoeveel stroom een pc nog verbruikt als ie 'uit' staat.
Lekker subtiel :)

Ik had deze optie ook op m'n vorige moederbord, een Aopen AX6BC.

Was toch wel behoorlijk teleurgesteld dat m'n nieuwe Intel 850MD deze optie niet had.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

Palomar schreef op 11 januari 2004 @ 23:08:
wie drukt het aan en uit knopje in ???

Verwijderd

Instellen in BIOS bij recovery after powerdown o.i.d

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 23:15:
Instellen in BIOS bij recovery after powerdown o.i.d
soms is het een jumpertje op het moederbord :)

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 17:35
mijn vraag is eigenlijk: op de asus k8v deluxe zit volgens tom's hardware geen wake up schedule functie...

maar is er iemand die dit kan bevestigen of dat er via een update of flash iets mogelijk gemaakt kan worden?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Pagina: 1