Hallo, voor gebruik binnen een php scriptje wil ik checken of een bepaalde pc binnen mijn lokale netwerk aan of uit staat.
Ik probeer daarvoor het station te pingen en afhankelijk van het resultaat een simpele melding laten zien.
De variabelen in dit script worden uit een sql database gehaald.
Als (in de test situatie) alle 3 de pc's aanstaan werkt het, staat er echter 1 uit dan verwacht ik dat ik zie dat er 1 uit staat en 2 aan. Er gebeurt dan echter niets.
In het log bestand waar de ping resultaten in gelogd worden zie ik dit wel verschijnen.
Via de searh vind ik soortgelijke voorbeelden maar ik krijg het niet werkend.....
Wat doe ik fout?
Dit is de code die ik gebruik.
Ik probeer daarvoor het station te pingen en afhankelijk van het resultaat een simpele melding laten zien.
De variabelen in dit script worden uit een sql database gehaald.
Als (in de test situatie) alle 3 de pc's aanstaan werkt het, staat er echter 1 uit dan verwacht ik dat ik zie dat er 1 uit staat en 2 aan. Er gebeurt dan echter niets.
In het log bestand waar de ping resultaten in gelogd worden zie ik dit wel verschijnen.
Via de searh vind ik soortgelijke voorbeelden maar ik krijg het niet werkend.....
Wat doe ik fout?
Dit is de code die ik gebruik.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| $ping = exec("ping -c2 " .$ip.' 1>>/var/log/send/ping-output 2>>/var/log/send/ping-errors'); if (eregi("Unreachable", $ping)) { echo "$compnaam staat uit!"; } else { echo "$compnaam staat aan"; } } |