Ik wil men Processor tweaken, ik heb een Pentium4 Cpu 1,80Ghz met een kloksnelheid van 1,82 Ghz, ik weet echt niet hoe dit moet maar hoe kan ik dit doen?
http://gathering.tweakers...sage/17919686#overclocken
Welkom op GoT!
Aub eerst de FAQ lezen en dan pas vragen stellen
Welkom op GoT!
Aub eerst de FAQ lezen en dan pas vragen stellen
[ Voor 7% gewijzigd door Microkid op 11-01-2004 20:47 ]
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03) kan je het beste doorlezen
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
ja dat had ik al wel gelezen maar ik weet gewoon niet HOE je het moet doen, iets solderen, of met een programma ofzo...
Als je na het lezen van de FAQ nog geen idee hebt van waar je mee bezig bent, kan ik je alleen maar het advies geven er niet aan te beginnen, aangezien we anders binnenkort een topic van je kunnen verwachten in de zin van "HELP!!! Mijn pc start niet meer op!!!"Hoe kan ik overclocken?
Overclocken betekent dat je de instellingen voor je CPU buiten de door de fabrikant gegarandeerde specificaties instelt. Kort gezegd betekent het dus dat je de kloksnelheid en/of de totale snelheid verhoogt met behulp van de FSB en/of de multiplier. De veiligste manier is meestal het verhogen van de multiplier omdat dan alleen de CPU wordt overgeclockt. In het geval van een hogere FSB geldt dat namelijk ook voor het moederbord, behalve wanneer het moederbord is voorzien van een AGP/PCI lock. Voor een diepere toelichting omtrent het fenomeen Overclocken word je wederom doorverwezen naar de FAQ van Die-Hard Overclocking & Cooling.
...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones
Mja dit topic hoort thuis in DOC, maar open daar nu niet een nieuw topic met dezelfde inhoud, want die word dan (ook) per direct gesloten.
Dit is echt FAQ werk, een beetje zoeken, googlen en je bent al een stuk verder.
Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)
Dit is echt FAQ werk, een beetje zoeken, googlen en je bent al een stuk verder.
Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)
Ik ben nu aan het zoeken naar een duidelijke beschrijving voor een Voltage mod,
maar wordt hij dan direct sneller of moet ik dan nog wat aanpassen?
maar wordt hij dan direct sneller of moet ik dan nog wat aanpassen?
Als je goed leest zie je staan dat je je FSB of multiplier moet aanpassen, pas als ie dan niet meer verder wil een voltage mod.
P4 kan je alleen maar je FSB instellen... Zijn standaard gelockedDe_Bastaard schreef op 11 januari 2004 @ 21:03:
Als je goed leest zie je staan dat je je FSB of multiplier moet aanpassen, pas als ie dan niet meer verder wil een voltage mod.![]()
![]()
Hoe kan ik dan men FSB instellen? ik las ergens bij men Bios maar als ik in het begin op DEL druk gebeurt er niks...
Ja ik weet het ik ben een n00b...
Ja ik weet het ik ben een n00b...
Moederbord boekje 
Er word hier iig ook wel 'n beetje 'niveau' verwacht
Er word hier iig ook wel 'n beetje 'niveau' verwacht
[ Voor 60% gewijzigd door De_Bastaard op 11-01-2004 21:18 ]
hmmm en ik dat ik noob was
. inderdaad als ik de tc was zou ik er niet aan beginen en maar eens er veel over lezen enz.
Precies, ik zou zeggen eerst maar eens wat computer-basics gaan oefenen/leren, en dan pas gaan overklokken.
my 2 cents
my 2 cents
Zo te zien, heb je wel internet... Dus de manual van je moederbord is daar wel ergens te vinden...
Verwijderd
Als je niet weet wat je doet, moet je het vooral niet doen. Dan gaat het fout. Lees eerst eens wat topics in DOC enzo, totdat je weet hoe het ongeveer zit. Ga dan pas proberen.
En overklokken is geen wondermiddel, vaak zijn de verschillen in praktijk niet te merken. (ok, bij DOC'ers wel, maar iemand die een beetje met boxed koelertje ga zitten klokken (heb ik niks tegen hoor), zal echt geen merkbare verschillen krijgen)
En overklokken is geen wondermiddel, vaak zijn de verschillen in praktijk niet te merken. (ok, bij DOC'ers wel, maar iemand die een beetje met boxed koelertje ga zitten klokken (heb ik niks tegen hoor), zal echt geen merkbare verschillen krijgen)
Nuff said
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()