[php] Bitwise operators mbt strings

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een bestand van het programma Reget en wil graag de data uit de download status halen als bijv. Filename en Downloaded (zie onder).

Ik had al een script wat dat met bitwise operators werkt:
PHP:
1
$body = eregi_replace('(^.*<html[^>]*>.*<body[^>]*>)|(</body[^>]*>.*</html[^>]*>.*$)', '', $body);

Dit stript alle code buiten de <body> tags. Het simpel vervangen van "html" door "regetjr" en "body"door "Queue" werkt uiteraard.
Maar hoe strip je daarna het gedeelte binnen <download blablabla />
Zo logisch naar de code kijkent denk je te weten hoe het werkt, maar steeds als ik het denk te weten, werkt wederom het script niet meer.

Op de sites die ik vond waren alleen maar tutorials over hoe de bitwise operators werken in een digitale omgeving: 01
Echter nu wil ik graag weten hoe die bitwise operators omgaan met gewone string (ok ok die zijn ook opgebouwt uit bits).

Misschien pak ik het verkeert aan maar dan wil ik toch weten hoe die ^ (XOR) werkt bij een string.

Code van Reget
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<!-- Generated by ReGet Deluxe 2.1a (build 107) -->
<ReGetJr
    knip
    >
<Queue>
    <Download
        Id="83"
        FileName="C:\My Downloads\filmpies\tweaker.avi"
        State="3"
        Size="125911040"
        Downloaded="65920000"
        ReGetSupport="1"
        StartDlTime="10.01.2004 14:25:35"
        Url="file://213.239.154.35/tweaker.avi"
        SaveTo="C:\My Downloads\filmpies\"
    />
    <Download
        Id="84"
        FileName="C:\My Downloads\filmpies\tweaker2.avi"
        State="4"
        Size="433221040"
        Downloaded="345300"
        ReGetSupport="1"
        StartDlTime="10.01.2004 14:25:45"
        Url="file://213.239.154.35/tweaker2.avi"
        SaveTo="C:\My Downloads\filmpies\"
    />
</Queue>
</ReGetJr>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

(jarig!)
Bedoel je niet dat je boolean operators wilt :?

Want bitwise operators zijn bitwise operators, operators die op de bits werken...
En als je wilt weten waar je mee bezig bent.. Je bent met regular expressions bezig (zie de FAQ van P&W voor een uitleg daarover).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je niet dat je boolean operators wilt :? (zie de FAQ van P&W voor een uitleg daarover).
Waarschijnlijk ben ik met mijn zoektocht de verkeerde kant op gedwaalt (vanwege de bitwise), hierdoor heb ik hem ook niet kunnen vinden in gathering.tweakers.
Bedankt voor de tip. De FAQ omvat mijn vraag zo'n beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even om de topic compleet te maken,
Nadat ik de code compleet werkend had waren er toch nog functie die niet mogelijk waren. Al zoekend ontdekte ik dat er reeds een reget web based in onwikkeling was bij reget zelf (beta fase).

http://deluxe.reget.com/en/download.htm
ReGet Web Interface beta

Werkt alleen vanaf reget 3.
Installeren het in dezelfde map als reget. Daarna in reget zelf, bij de opties, daar zie je dat er een optie is bijgekomen voor de web interface. Even gebruikers aanmaken, Poort instellen, starten en klaar.
http://localhost:xxxx