Ik heb voor een paar weken geleden een nieuw moederbord aangeschaft (asus a7n8x deluxe) met daarbij 2 maxtor diamond plus 120 gig S-ATA harde schijven. Alles liep vanaf het begin prima maar nu kreeg ik gisteren opeens, tijdens het surfen ineens een soort van lock-up. Het lampje van de harde schijven bleef ineens voortdurend branden en ik kon mijn muis niet meer bewegen. Ik dacht eerst aan een onschuldige foutmelding, maar na het opnieuw opstarten kreeg ik ineens foutmeldingen in de bios, dat de raid config niet klopte. nadat ik in het de raid bios de raid config eruit wou gooien, bleef hij daar opeens ook hangen. na de cmos gereset te hebben kon ik wel met pijn en moeite de raid eruit gooien. na een schone format en opnieuw een raid config aangemaakt te hebben, leek alles weer te doen. maar tijdens het installeren van COD bleef hij weer hangen; lampje ging weer permanent aan, kon muis niet bewegen. Na een minuut of 2 gaat het lampje even weer uit en kan ik de muis weer even bewegen, waarna hij weer op tilt springt.
Is er hier gewoon sprake van een defecte raid controller of zie ik iets over het hoofd?
Is er hier gewoon sprake van een defecte raid controller of zie ik iets over het hoofd?