Ik zit met het probleem dat mijn CPU fan er na een tijdje mee stopt, bij het opstarten van mijn compu draait ie nog maar na een tijdje kapt ie ermee. Mijn CPU temp wordt niet te hoog maar vertrouw ik de sensor van mijn mobo niet volledig. Mijn PIII 500@560 op een giga-tech 6bxe kan ook wel op 620 draaien tot ie te warm wordt en dus ook onstabiel. Hoe ik mijn standaard intelfan gewoon door laten draaien, in de bios heb ik niet echt iets kunnen vinden?
Stopt de fan in de zin van: kapot. Of is de fan vies ofzo??
Ik zou maar snel een andere fan erop stoppen. Voor een paar tientjes heb je al een nieuwe...
Ik zou maar snel een andere fan erop stoppen. Voor een paar tientjes heb je al een nieuwe...
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Nou nee ik denk niet dat ie zo vies is dat ie daarom stopt meer omdat hij selectief gestuurd wordt door mijn mobo. Zeg maar bij hoge belasting van mijn CPU gaat ie draaien. Dit denk ik omdat er naast een zwarte en rode ook een gele draad aan vast zit.
Kan het zijn dat die fan aangaat als mijn temp. sensor aangeeft dat ie te heet wordt en of ik dat aan-uit kan zetten in mijn bios?
Kan het zijn dat die fan aangaat als mijn temp. sensor aangeeft dat ie te heet wordt en of ik dat aan-uit kan zetten in mijn bios?