Toon posts:

Minimale scartbezetting tbv Videosignaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer de hele dag al zelf een scartkabel in elkaar te solderen.

Ik heb eerst een bestaande adapter die scart naar tulpstekkers omzet opengesloopt om te zien hoe dat werkt. Er waren 2 polen tbv het videosignaal. Als ik deze twee doorsoldeer krijg ik GEEN beeld.

Welke pinnen moet ik MINIMAAL doorverbinden om beeld te krijgen.

(De TV zit vast aan een Sagem Satelliet ontvanger)..
alvast bedankt voor jullie tips..

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
domme vraag maar kon je dit niet in je andere topic vragen? En waarom zelf 1 maken? :/ Die dingen kosten bijna niets

Verwijderd

Topicstarter
Heb jij wel eens geprobeerd om een scartstekker door een gele PVC buis te trekken ??

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-02 17:33

jasjenl

Liab A Tymo

Kijk hier eens, de volledige bezetting van een scart connector.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een stuk of 10 schema's gezien. Maar uit die schema's kan ik niet opmaken welke pinnen verplicht zijn, en welke facultatief.
Een scart connector heeft natuurlijk talloze pinnen die ik niet gebruik voor beeldoverdracht...

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Voor composiet heb je 2 pennen nodig. (gnd en signal) Oftwel pen 19 (signal) en pen 17 (gnd). Je MOET uiteraard wel een coax kabel gebruiken (75 ohm) anders gaat het zeker niet werken. Als je aan de andere kant ook scart hebt daar 20 en 18 gebruiken.

Makkelijkste oplossing voor jou: 2 scart naar composiet blokjes, en dan een coax kabel maken met aan beide zijden een tulp / cinch plug. Dat is minste moeilijke soldeer werk, en ook nog eens in richting omschakelbaar.

Voor s-video heb je 4 pennen aan beide kanten nodig, en dus 2 coax kabels.

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-02 17:33

jasjenl

Liab A Tymo

Let er ook wel even op of je de tulp die je er op gaat maken als input of als output wilt gebruiken. In een scart connector zitten immers (zoals je op die pin layouts kunt zien) zowel video inputs als outputs en als je een tulp gaat solderen, moet je dus kiezen of je die op de output of input pinnen gaat monteren. Wellicht heb je dat net verkeerd om gekozen en heb je daarom geen beeld. Als je dus kijkt naar dat schema wat ik hierboven aangaf, moet je wanneer je de scart als output gebruikt de kern van de tulp op pin 19 solderen, maar als je de scart als input gebruikt moet je de tulp op pin 20 solderen.
Pagina: 1