Toon posts:

[XP] Useracounts verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Oi,

k moet @ een pc alle useraccounts verwijderen zodat het administrator account actief wordt, maar dit lukt niet omdat ik het laatste account niet verwijderd krijg omdat dat er één account moet zijn met beheerdersfunctie..

Wie weet hoe dit wel kan?

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Inloggen als admin en de rest verwijderen :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Maak een nieuw account aan met de de naam 'Administrator' en geef deze alle rechten. Vervolgs log je uit en log je in met Administrator en delete het andere account.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 20:07:
Oi,

k moet @ een pc alle useraccounts verwijderen zodat het administrator account actief wordt, maar dit lukt niet omdat ik het laatste account niet verwijderd krijg omdat dat er één account moet zijn met beheerdersfunctie..

Wie weet hoe dit wel kan?
Administrator kan je absoluut niet verwijderen.

Als je in xp home wilt inloggen als administrator : Velige modus of tweemaal 'CTRL+ALT+DEL'

Misschien is op deze pc de administrator hernoemd, en een dummy met limited rights in de plaats gezet ?

[ Voor 11% gewijzigd door sanfranjake op 11-01-2004 20:09 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Nope, ik kan geen acount maken met als naam adminstrator omdat die al bestaat, bij ŽgebruikersaccountsŽ zie ik hem wel staan, maar er staat bij dat het administrator account pas actief wordt als er geen andere account meer bestaan (behalve gast account), ik kan vanuit het gast account ook niet de anderen verwijderen...

/edit : het is XP Pro

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2004 20:17 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Inloggen als Administrator, daarna de andere beheerders account verwijderen.

edit: admin account bestaat altijd, heb je een passwd voor moeten opgeven tijdens setup.

[ Voor 38% gewijzigd door roelio op 11-01-2004 20:18 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan dus niet inloggen als admin, die staat er bij t beginscherm niet bij...

• Robin
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 20:19:
sanfranjake schreef op 11 januari 2004 @ 20:08:
Als je in xp home wilt inloggen als administrator : Velige modus of tweemaal 'CTRL+ALT+DEL'

[ Voor 18% gewijzigd door Robin op 11-01-2004 20:22 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 20:19:
Zet dan even in users het vereenvoudigde loginscherm uit. En log dan in met administrator.

Of lees even mijn vorige post zo'n tien minuten geleden ^^^^^^

[ Voor 4% gewijzigd door sanfranjake op 11-01-2004 20:23 . Reden: Rovin Vreuls was me net een seconde voor ]

Mijn spoorwegfotografie

• royjn
  • Laatst online: 13-05 09:25
in het beginscherm doe je 2 keer control-alt-delete. dan krijg je een alternatieve inlogscherm.
en daar kun je las administrator in loogen

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat dat alleen voor XP home gold zoals eerder werd gezegd...

Maargoed, ik meld me af, 2x ATL+CTRL+DEL en dan kan ik inloggen als admin, dat doe ik en dan logt ie in als een gebruiker ( die nu dus die beheer rechten heeft), nu kom ik dus nog niet verder... :(

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 20:28:
Ik dacht dat dat alleen voor XP home gold zoals eerder werd gezegd...

Maargoed, ik meld me af, 2x ATL+CTRL+DEL en dan kan ik inloggen als admin, dat doe ik en dan logt ie in als een gebruiker ( die nu dus die beheer rechten heeft), nu kom ik dus nog niet verder... :(
Als je als administrator inlogt heb je alle rechten. Anders heb je zelf deze account hernoemd en een andere aangemaakt 8)7

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat account niet hernoemd, eerst kreeg ik geen beginscherm (en logde ie gewoon in als administrator). Toen heb ik een account aangemaakt, maar ik kon niet meer op het andere account waar alle belangrijke data staat in bv outlook en Internet Explorer. Hier moet ik dus inkomen, en dat lukt niet, behalve als ik dat account wat ik heb aangemaakt kan verwijderen...

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 20:32:
Ik heb dat account niet hernoemd, eerst kreeg ik geen beginscherm (en logde ie gewoon in als administrator). Toen heb ik een account aangemaakt, maar ik kon niet meer op het andere account waar alle belangrijke data staat in bv outlook en Internet Explorer. Hier moet ik dus inkomen, en dat lukt niet, behalve als ik dat account wat ik heb aangemaakt kan verwijderen...
Wat wil je dan precies doen ? Mappen van een gebruiker lezen die je verwijderd hebt ? Met aanmaken van dezelfde user/pass schiet je niks op. de nieuwe user krijgt een andere SID.

Eigenaar worden vande bestanden is de optie. Als ze geencrypteerd waren kan je met de herstelagent de bestanden openen.

Dit is overigens al wel een miljard+ keer voorgekomen. Je kan dit allemaal vinden in de Windows Operated Systems - FAQ.

Meer info over eigenaar worden is te vinden in HOW TO: Take Ownership of a File or Folder in Windows XP

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
Het is nu gelukt om als administrator in te loggen, maar het andere account verwijderen lukt nog niet, omdat het beheerder van de computer is. Ik kan dat ook niet veranderen :?

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

inloggen als administrator en daarna rechtsklik op mijn computer > manage
dan kies je voor gebruikers en kun je de rechten en accounts ook verwijderen of namen wijzigen....

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
CaPtAiNCaRnAgE schreef op 11 januari 2004 @ 21:23:
inloggen als administrator en daarna rechtsklik op mijn computer > manage
dan kies je voor gebruikers en kun je de rechten en accounts ook verwijderen of namen wijzigen....
Of doe het met
code:
1
control userpasswords2

Mijn spoorwegfotografie

Pagina: 1