[freebsd5]shell verkeerd veranderd

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• Brahman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-02 13:57
Mijn slordigheid heeft me weer is in de shit geholpen.

Ik heb zojuist mijn shell van de root gebruiker fout aangepast, door een typfout kan ik nu niet meer inloggen met m'n root

krijg de foutmelding

login: usr/local/bin/bash: no such file or directory

Ik ben dus gewoon de slash ervoor vergeten |:( |:(

Alleen nu weet ik dus niet meer hoe ik dit aan moet passen aangezien m'n andere account de config niet mag aanpassen.

ps. ik ben nog vrij noob op dit gebied, mijn excuses voor de domme actie en dat ik jullie er mee opzadel :P

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Als je jezelf hebt toegevoegd aan de lijst met sudo'ers (soms werkt dat ook als je lid bent van de groep "wheel"), dan kun je met het comando sudo (man sudo) het bestand aanpassen.

Als dat niet lukt zul je genoodzaakt zijn een knoppix cd of zo te downloaden, branden, en daarmee op te starten. Vervolgens je harde schrijf mounten en het bestand aanpassen.

• Brahman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-02 13:57
frim schreef op 11 januari 2004 @ 20:06:
Als je jezelf hebt toegevoegd aan de lijst met sudo'ers (soms werkt dat ook als je lid bent van de groep "wheel"), dan kun je met het comando sudo (man sudo) het bestand aanpassen.

Als dat niet lukt zul je genoodzaakt zijn een knoppix cd of zo te downloaden, branden, en daarmee op te starten. Vervolgens je harde schrijf mounten en het bestand aanpassen.
Ik heb sudo niet geintalleerd, en dat lukt me nu ook niet meer helaas :'(

ik wacht nog even af op andere oplossingen

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
als ik google op "wrong shell root freebsd" krijg ik al allemaal nuttige hits die je kunnen helpen, je bent namelijk niet de eerste. Dat had je volgens mij zelf ook wel kunnen vinden. Verder 2 spelfouten in een topictitel van 3 woorden is ook niet echt handig.

Dit topic is gesloten.